در حال بارگذاری ...
  • آغاز‌ عملیات احداث کانال بتنی مسلح به طول ۶۸۰ متر در یکی از نقاط حاشیه شهر زابل

    در قالب این پروژه اقداماتی نظیر اجرای کانال بتنی به طول ۶۸۰ متر و به عرض ۲ متر و ۲۰ سانتی متر و همچنین اجرای کانیو و جدول جهت هدایت آب های سطحی به طول یک هزار و ۴۰۰ متر و اجرای آسفالت و لایه های اساس و زیر اساس در دستور کار قرار گرفته است . این پروژه مهم‌ بازآفرینی شهری با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال و در مدت ۲ سال اجرایی می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عملیات احداث کانال بتنی مسلح به طول ۶۸۰ متر و بهسازی معابر یکی نقاط حاشیه نشین شهر زابل همزمان با هفته دولت با حضور نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، مدیر کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان در این مراسم گفت : این پروژه در خیابان هیرمند ۸۸ شهر زابل و با هدف ایمن سازی ، هدایت آبهای سطحی و زیباسازی این محله حاشیه نشین اجرایی شده است .   

    عطاءاله اکبری ادامه داد : در قالب این پروژه اقداماتی نظیر اجرای کانال بتنی به طول ۶۸۰ متر و به عرض ۲ متر و ۲۰ سانتی متر و همچنین اجرای کانیو و جدول جهت هدایت آب های سطحی به طول یک هزار و ۴۰۰ متر و اجرای آسفالت و لایه های اساس و زیر اساس در دستور کار قرار گرفته است . این پروژه مهم‌ بازآفرینی شهری با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال و در مدت ۲ سال اجرایی می شود .

    اکبری با اشاره به اهمیت هدایت آب های سطحی گفت : این اقدام در راستای بازآفرینی محلات حاشیه شهر زابل و به منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی در زمان بارندگی عملیاتی شده است . سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل حاشیه نشینی شهرستان زابل توسط این اداره کل هزینه شده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: همچنین این اداره کل در راستای اجرایی شدن سیاست های محرومیت زدایی از چهره محلات حاشیه چهار شهر زاهدان ، زابل ، خاش و سراوان ۵۰ پروژه باز آفرینی شهری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان را به عنوان محرک رشد و توسعه این محلات در چند سال اخیر مورد توجه قرار  داده است.




    مطالب مرتبط

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

    |

    پس از اطمینان از قرارگیری ملک در بافت فرسوده متقاضی می‌تواند از حمایت‌های صدور مجوزها و انشعابات ، حمایت و کمک‌های مالی (وام)، حمایت و کمک‌های شهرسازانه (کالبدی) و واحد در مقابل زمین و یا واحد معوض ، استفاده کنند .

    |

    تاکنون اقدام به احداث ۲۳۰ واحد برای جابه‌جایی برخی خانوارهای ساکن در پهنه خطر منبع آب کرده‌ایم که این واحدها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

    |

    در طول سه سال گذشته عملکرد صورت‌های مالی شرکت بازآفرینی شهری ایران در پنج مجمع برگزار شده از سوی اعضای این مجمع مطلوب و منصفانه اعلام شده است .

    |

    نظرات کاربران