در حال بارگذاری ...
  • هماهنگی بین دستگاه‌ها ضرورتی انکار ناپذیر برای تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی

    اگر چه در این راستا اقدامات خوبی انجام شده و هماهنگی بین دستگاه‌ها نیز خوب است ولی کافی نیست و اتخاذ راهکار مناسب از جمله جلسات و پیگیری های لازم به صورت هفتگی و ارائه گزارش اقدامات به ویژه در شهرستان ها ضروری است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به حساسیت و اهمیت موضوع تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی ، خواستار تعامل بیش از پیش بین دستگاه‌های مرتبط با این موضوع به عنوان ضرورتی انکار ناپذیر شد .

    عرفان مرادی ظهر دیروز در جلسه ای که به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر برای اتخاذ راهکار مناسب جهت تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و با حضور مدیران کل ، معاونین ، کارشناسان و رؤسای شهرستان اداره های ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی و آبخیزداری در محل سالن آمفی تئاتر راه‌ و شهرسازی کردستان تشکیل شد اظهار کرد : دستیابی به این امر مهم یعنی تثبیت مالکیت اراضی ملی ، دریافت اسناد و تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ منوط به تعامل بیشتر و جدیت و پیگیری های لازم توسط هر سه دستگاه راه وشهرسازی، ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی است .

    مرادی ادامه داد : اگر چه در این راستا اقدامات خوبی انجام شده و هماهنگی بین دستگاه‌ها نیز خوب است ولی کافی نیست و اتخاذ راهکار مناسب از جمله جلسات و پیگیری های لازم به صورت هفتگی و ارائه گزارش اقدامات به ویژه در شهرستان ها ضروری است .

    در ادامه جلسه محمدی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده برای تثبیت مالکیت دولت گفت : ۷۰ هزار هکتار اراضی ملی شامل ۱۵ هزار هکتار اراضی ملی واقع در محدوده و ۵۵ هزار هکتار اراضی ملی واقع در حریم استان وجود دارد که ۱۳ هزار هکتار آن سند دارد و برای مابقی اراضی نیز تلاش‌های لازم برای تثبیت مالکیت و دریافت اسناد در جریان است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت : سال گذشته در بحث حفاظت از اراضی و رفع تصرف از اراضی ملی اقدامات بسیار مناسبی از جمله ۶۷ ...

    |

    در این نشست که با حضور مدیران استانی و ستادی حوزه معماری و شهرسازی ، امور اراضی و حوزه جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری برگزار شد ، مشکلات اعلام شده توسط استان‌ها مورد به مورد بررسی و اقدامات لازم برای حل این مشکلات انجام شد . 

    |

    شهرک دولتی دورخ دره که طرح جامع آن به تصویب رسید ظرفیت پذیری بیش از ۲۸ هزار نفر را دارد که این خود گام بزرگی در جهت تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر سقز است .

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    نظرات کاربران