در حال بارگذاری ...
  • ساخت حدود ۷۰ هزار واحد مسکن در حاشیه شهرهای زاهدان و چابهار

    استان سیستان و بلوچستان در سال‌های گذشته به دلیل موضوعات مذهبی بسیار کم از این سهمیه استفاده می‌کرد و مشکلات و شبهاتی در خصوص تسهیلات بود . در شش ماه دوم سال ۹۸ با آقای مولوی عبدالحمید جلساتی برگزار و تفاهمی منعقد شد مبنی بر اینکه سود تسهیلات مشکل شرعی ندارد. با آن تفاهم‌نامه استقبال مردم از این تسهیلات افزایش یافت و هم‌اکنون ۲۵ هزار تسهیلات بازسازی ، بیشتر به منطقه بلوچستان تخصیص و به متقاضیان پرداخت شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه حدود ۷۰ هزار واحد مسکن در حاشیه شهرهای زاهدان و چابهار در دست ساخت است ، پیشرفت فیزیکی اجرای طرح اقدام ملی مسکن را مناسب برشمرد .

    سیدخلیل منبتی به تشریح بخشی از اقدامات انجام شده بنیاد در استان پرداخت . در بخش مسکن محرومان در سالی که گذشت در مجموع ۱۳هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان احداث ، تکمیل و تحویل متقاضیان شد که از این تعداد ۶ هزار واحد سهمیه استان و ۷هزار و ۵۰۰ واحد جزو تشویقی‌هایی بود که به استان سهیمه داده شد .

    منبتی در ادامه اقدامات بنیاد مسکن استان را برای بازسازی‌های سیل ۹۸ برشمرد و افزود : در سیل اسفند ۹۸ که اعتبارات بازسازی آن اواسط سال ۹۹ ابلاغ و تخصیص یافت ، هم‌اکنون ، بازسازی‌های در سراسر استان به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد رسیده و منتظر هستیم تا متمم وامی که برای اضافه تسهیلات که در روستاها ۴۰ میلیون و در شهرها ۵۰ میلیون تومان است در مجلس مصوب و توسط دولت ابلاغ شود و تخصیص یابد و کار بازسازی‌ها با ۱۰۰ درصد به اتمام برسد .

    وی در خصوص سهمیه استان برای اجرای طرح بهسازی و احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی که توسط بنیاد مسکن در دستور کار است ، توضیح داد : استان سیستان و بلوچستان در سال‌های گذشته به دلیل موضوعات مذهبی بسیار کم از این سهمیه استفاده می‌کرد و مشکلات و شبهاتی در خصوص تسهیلات بود . در شش ماه دوم سال ۹۸ با آقای مولوی عبدالحمید جلساتی برگزار و تفاهمی منعقد شد مبنی بر اینکه سود تسهیلات مشکل شرعی ندارد. با آن تفاهم‌نامه استقبال مردم از این تسهیلات افزایش یافت و هم‌اکنون ۲۵ هزار تسهیلات بازسازی ، بیشتر به منطقه بلوچستان تخصیص و به متقاضیان پرداخت شد .

    مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان اعلام کرد : در مجموع سال گذشته ۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات بنیاد مسکن استان بود که نزدیک به ۹۵ درصد اعتبارات در بخش تسهیلات احداث، بازسازی و تکمیل در بلوچستان به متقاضیان پرداخت شد . هم‌اکنون در حدود ۷۰ هزار واحد در استان در دست احداث وساخت داریم که در حاشیه شهرهای زاهدان ، چابهار و بازسازی‌هاست .

    وی تصریح کرد : شاخص مقاوم سازی استان نسبت به کشوری پایین و در حدود ۳۲ درصد بوده که هم اکنون شاخص مقاوم سازی رشد قابل ملاحظه‌ای یافته و به ۴۵درصد رسیده است .

    منبتی با اشاره به اینکه سهیمه استان سیستان و بلوچستان در موضوع مسکن ملی ۷ هزار واحد است ، گفت : از این ۷ هزار واحد سهیمه حدود ۳ هزار واحد در دست ساخت است  که از پیشرفت فیزیکی مناسبی نیز برخوردار هستند . همچنین از این تعداد ۳۰۰ واحد آماده تحویل به مردم است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در پاسخ به سوالی در خصوص واحد‌های دارای مشکل مسکن مهر در شهر‌های مانند صفادشت که توسط ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از اجرای ۲۶۵۴ واحد مسکن حمایتی در شهرهای دماوند ، ملارد ، رباط کریم و اسلامشهر خبر داد ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افتتاح ۹۶۰۰ واحد مسکونی در استان خبر داد .

    |

    با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بهره برداری ۶۴ واحد مسکن مهر با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار صبح امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در صفا دشت افتتاح شد ...

    |

    نظرات کاربران