در حال بارگذاری ...
  • احداث و بهره برداری از ۱۲۰۰ واحد مسکن محرومان در استان قزوین

    با معرفی ۲ هزار متقاضی این طرح به بانک های عامل تاکنون یک هزار و ۹۰۰ متقاضی موفق به عقد قرارداد و دریافت تسهیلات شده اند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت : یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکن ویژه محرومان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان احداث و به بهره برداری رسیده است .

    اصغر گونجی اظهار داشت : همزمان با احداث طرح تامین و احداث مسکن محرومان در روستاها ، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و شهر قزوین ، سهم این استان ۲ هزار واحد تعیین شد . متقاضیان این طرح پس از ثبت نام ، پالایش و بررسی های لازم در حوزه های مربوطه توسط این نهاد ، کمیته امداد و بهزیستی ، شناسایی و پس از فراخوان ، تسهیلات در نظر گرفته شده با معرفی متقاضیان به بانک های عامل صورت گرفت .

    به گفته این مسئول ، با معرفی ۲ هزار متقاضی این طرح به بانک های عامل تاکنون یک هزار و ۹۰۰ متقاضی موفق به عقد قرارداد و دریافت تسهیلات شده اند .

    گونجی با بیان اینکه سقف تسهیلات در نظر گرفته برای هر یک از واحدهای مسکونی ویژه محرومان ، سال گذشته ۵۰۰ میلیون ریال و امسال نیز یک میلیارد ریال از محل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی به اضافه ۳۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض براساس تفاهم نامه منعقد بین سازمان مدیریت و این نهاد در نظر گرفته شد ، تصریح کرد : دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی تسهیلات یاد شده با بازپرداخت ۲۰ ساله در نظر گرفته شد و ضمانت تسهیلات نیز به صورت زنجیره ای در دستور کار بانک ها قرار گرفته است .

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین کل تسهیلات در نظر گرفته شده برای ۲ هزار واحد مسکن اقشار محروم روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان را ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام و یادآور شد : بنیاد مسکن از محل تسهیلات بلاعوض نیز تاکنون ۳۴۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال نیز به متقاضیان پرداخت کرده است .

    استان قزوین دارای ۸۴۱ روستای دارای سکنه است که از این تعداد ، ۶۹۰ روستا دارای بیش از ۲۰ خانوار هستند .




    مطالب مرتبط

    با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

    |

    از ۴۹۱ هزار و ۴۸۵ واحدی که در دست اجراست به تعداد ۲۴۹ هزار و ۳۰۳ واحد روستایی ، ۲۱۰ هزار و ۹۷۷ واحد شهری و مابقی در سایر پروژه‌ها در دست اجراست که در مراحل پیشرفت فیزیکی مختلفی قرار دارند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت : از مجموع ۳۳۲ هزار واحد مسکن روستایی استان ، ۸۵ درصد از این واحدها ...

    |

    نظرات کاربران