در حال بارگذاری ...
  • تامین ۲۰۱ هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر زنجان

    مجموع تعداد نهایی تایید شدگان در استان ۱۴ هزار و ۶۴ نفر است که از این تعداد تاکنون ۱۳ هزار و ۳۵۵ نفر واریزی نقدی داشتند و برای ۱۳ هزار و ۳۳۸ نفر نیز تخصیص پروژه انجام شده است . برای ۵۷۰ نفر از متقاضیان کمبود زمین داشتیم که زمین مورد نیاز این متقاضیان که ۷۰ نفر در خرمدره و ۵۰۰ نفر در قیدار است از بنیاد مستضعفان تامین شده و در حال واگذاری است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کار ساخت را انجام دهد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت : ۲۰۱ هکتار زمین در شهر زنجان برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن تامین شده است .

    مسعود بیات منش ظهر در جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان گفت : استان زنجان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور عملکرد بسیار خوبی دارد و زنجانی‌ها هم استقبال خوبی از این طرح دارند .

    وی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان ۲۹ هزار و ۴۳۲ نفر در سه مرحله ثبت نام کرده بودند ، اظهار کرد : از این تعداد ۲۳ هزار و ۹۲۱ نفر ثبت نامی در شهر زنجان بوده و یک هزار و ۴۱ نفر در شهرستان ابهر بوده است . کل تایید شده نهایی در شهر زنجان ۱۲ هزار و ۵۱۳ نفر است و تعداد متقاضیانی که واریزی داشتند ۱۲ هزار و ۴۹۷ نفر است و برای ۱۲ هزار و ۴۸۳ نفر پروژه تخصیص داده شده است .

    بیات منش با بیان اینکه در سایر شهرستان های با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر هم چهار هزار و ۴۷۰ نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند ، گفت : یک هزار و ۳۰۱ نفر تایید نهایی شدند و ۶۳۲ واحد تخصیص پروژه شده و ۶۳۵ نفر هم واریزی داشتند .

    وی با بیان اینکه ۲۰۱ هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در زنجان تامین شده است ، ابراز کرد : مجموع تعداد نهایی تایید شدگان در استان ۱۴ هزار و ۶۴ نفر است که از این تعداد تاکنون ۱۳ هزار و ۳۵۵ نفر واریزی نقدی داشتند و برای ۱۳ هزار و ۳۳۸ نفر نیز تخصیص پروژه انجام شده است . برای ۵۷۰ نفر از متقاضیان کمبود زمین داشتیم که زمین مورد نیاز این متقاضیان که ۷۰ نفر در خرمدره و ۵۰۰ نفر در قیدار است از بنیاد مستضعفان تامین شده و در حال واگذاری است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کار ساخت را انجام دهد .

    بیات منش به به انعقاد تفاهم نامه با نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود : ۶۰۹ نفر طبق تفاهمنامه با نیروهای مسلح (نیروی انتظامی و سپاه) در قالب پنج پروژه تعریف شدند که این تعداد هم به تعداد پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن اضافه می‌شود

    ۱۵۰۰ نفر واجد شرایط دهک یک تا سه برای صاحب خانه شدن

    وی به تامین مسکن دهک‌های یک تا سه اشاره کرد و یاد آورشد: واجدین شرایط این دهک‌ها یک هزار و ۵۰۰ نفر است نفر بوده که تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و حساب ۱۰۰ امام (ره) هستند و با استفاده از ظرفیت‌های قانون جهش تولید مسکن باید اجرا شود و متاسفانه این دهک مغفول مانده بود.

    مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه زمین برای ساخت مسکن دهک‌های یک تا سه داریم، گفت: این جامعه هدف چون در تامین آورده نقدی مشکل دارند باید حمایت لازم از این گروه هدف مورد توجه قرار گیرد . متقاضیان تحت پوشش بهزیستی ۶۰۰ نفر، کمیته امداد امام (ه) ۴۰۰ نفر و متقاضیان تحت پوشش حساب ۱۰۰ امام (ره) هم ۵۰۰ نفر است.

    وی با بیان اینکه با هشت دستگاه اجرایی نیز تفاهمنامه‌هایی منعقد شده اما زمین مورد نیاز جهت ساخت زمین در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار نگرفته است، یاد آورشد: کارکنان صدا و سیما، آموزش و پرورش ، وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت کشور، کارکنان جهاد کشاورزی، کارکنان وزارت کار، رانندگان و حوزه علمیه در انتظار تامین زمین هستند و تاکنون زمین معرفی نشده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه این هشت دستگاه مربوطه زمین را معرفی کنند مشکلی برای ساخت نداریم، گفت: کل واجدین شرایط در این هشت دستگاه اجرایی یک هزار و ۵۰۰ نفر است که از این تعداد ،۷۰ نفر از کار کنان صدا و سیما ،۴۰۰ نفر آموزش و پرورش، خبرنگاران و هنرمندان ۱۵۰ نفر و سایر ارگان‌ها ۶۰ نفر است.

    ۹۰۹ میلیارد تومان واریزی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در زنجان

    بیات منش خاطر نشان کرد : دستگاه‌های اجرایی زمین‌های خود را جهت ساخت واحد مسکونی برای کارکنان خود در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار دهند .

    وی به پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در شهرستانهای زنجان و ابهر اشاره کرد و افزود: تعداد واحد دارای عقد قرار داد ۱۳ هزار و ۹۴۶ واحد، تعداد پروژه دارای تجهیز کارگاه ۱۳ هزار و ۷۱۶ واحد ، تعداد اتمام فونداسیون چهار هزار و ۲۵۶ واحد و تعداد اتمام اسکلت و سقف هم یک هزار و ۴۸۸ واحد بوده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی زنجان به واریزی متقاضیان اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۹۰۹ میلیارد تومان واریزی متقاضیان بوده است و مبلغ پرداختی به پیمانکاران هم ۵۱۳ میلیارد تومان است و مجموع واریزی نقدی در کل کشور سه هزار میلیارد تومان بوده که واریزی نقدی زنجان ۳۰ درصد از مجموع کشور می‌شود .

    بیات منش گفت : تعداد پروژه دارای قرار داد مشارکت مدنی با بانک مسکن برای (چهار پروژه) دو هزار و ۴۵۶ واحد است . وقفه دو ماهه به دلیل عدم تامین سیمان مورد نیاز در اجرای پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در زنجان وجود داشت و پروژه‌ها طی این مدت با ۱۰ تا ۲۰ درصد ظرفیت کار کردند و در این میان مردم به ما اعتماد کردند و آورده خود را در اختیار ما قرار داده‌اند و باید با مدیریت درست و جهادی این پروژه‌ها اجرا شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اظهار داشت: آورده نقدی متقاضیان تا سه مرحله دریافت می‌شود و همزمان با دریافت این مبالغ ، تفکیک سندهای تک‌برگی، اخذ نقشه و پروانه و اجرای فونداسیون پروژه‌ها صورت می‌گیرد تا تسهیلات تخصیص یابد و تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن در ابتدا ۱۰۰ میلیون تومان بود که خوشبختانه با تصویب شورای پول و اعتبار به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است . امیدواریم با ابلاغ تصویب تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی در شورای پول و اعتبار تا انتهای سال جاری بتوانیم بین ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه ساخت واحدها را از طریق تسهیلات انجام دهیم و مردم را خوشحال کنیم .




    نظرات کاربران