در حال بارگذاری ...
  • ضرورت هدایت مکان یابی اراضی برای قانون جهش تولید مسکن به سمت توسعه کالبدی شهرها

    علاوه بر شناسایی زمین­ های مستعد توسعه شهری و فراهم ­سازی مقدمات الحاق آن­ها به محدوده شهری باید به دنبال اثربخشی طرح‌های جامع در پاسخگویی به نیازها و ضرورت‌های توسعه شهری در آینده بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرزانه صادق مالواجرد در نشست با مدیرکل و کارکنان حوزه شهرسازی و معماری و مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان ­غربی به ضرورت استفاده از ظرفیت­ اراضی در اختیار دستگاه‌­های اجرایی در تحقق قانون جهش تولید اشاره کرد .

    معاون شهرسازی و معماری تصریح کرد : با توجه به اینکه مطالعات اجرای قانون جهش تولید مسکن در طرح‌ریزی شهری و حوزه‌های تخصصی برنامه‌ریزی توسعه شهری انجام می­شود لازم است توجه به زیرساخت­های موجود در داخل حریم شهرها اولویت اول باشد.

    صادق مالواجرد با بیان اینکه توسعه شهری نباید در افزایش وسعت شهرها خلاصه کرد ، افزود : علاوه بر شناسایی زمین­ های مستعد توسعه شهری و فراهم ­سازی مقدمات الحاق آن­ها به محدوده شهری باید به دنبال اثربخشی طرح‌های جامع در پاسخگویی به نیازها و ضرورت‌های توسعه شهری در آینده بود .

    وی با اعلام اینکه آذربایجان­غربی در تحصیل ۲۲ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی در داخل حریم شهرها، قدم بزرگی برداشته است ، گفت : اراضی مورد نیاز برای تولید و عرضه مسکن همراه با برنامه­ریزی خدمات عمومی و پشتیبان ساماندهی شود و مسیر توسعه این فضاهای جدید درست ترسیم شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد : ساختار و رئوس مطالعات و بررسی‌های لازم برای تهیه طرح جامع توسعه شهری باید مسئله‌محور ، مشارکتی بودن و اتکا بر ظرفیت‌ها و منابع هر شهرتهیه و تصویب شود .

    سیدمحسن حمزه­ لو ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان­غربی نیز در این نشست از تدوین رویکردهای مشارکتی برای تأمین زمین جهت اجرای نضهت ملی مسکن خبر داد و گفت: برای اجرای برنامه های حمایتی تولید و عرضه مسکن در آذربایجان­غربی مشکل کمبود زمین نداریم .

    در این نشست ، نماینده آشوریان و کلدانیان در مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز حضور داشتند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه حلقه‌های میانی برای ترغیب مردم به نوسازی در ۱۲ شهر و ۴۸ محله بوشهر راه ...

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری ، ۵۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری ، ۳۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم .

    |

    قرار است امسال به شکل سازمان یافته حلقه‌های میانی را شناسایی کرده و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند به عنوان پلی میان ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران عمل کرده و آن‌ها را به نوسازی تشویق کنند .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    نظرات کاربران