در حال بارگذاری ...
  • احداث ۸۰ هزار واحد مسکونی در استان اردبیل در طرح جهش تولید مسکن

    احداث ۴ میلیون مسکن در ۴ سال شدنی است و نیاز مردم و کشور است . امروز مسکن سهم عمده ای از هزینه خانوار را به خود اختصاص می دهد . بنابراین حل مشکل مسکن به خصوص در دهک های پایین در دستور کار هست . 

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از احداث ۸۰ هزار واحد مسکونی در استان اردبیل در طرح جهش تولید مسکن خبر داد .

    رستم قاسمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ۴۰۰۰ واحد مسکونی در استان اردبیل با بیان اینکه مامور انتقال مشکلات مردم اردبیل به هیات دولت است، گفت: مشکلات مردم در نشست با فرماندار مطرح شده که من این مشکلات را در هیات دولت منعکس خواهم کرد و دولت برای حل این مشکلات برنامه‌ریزی می‌کند .

    وزیر راه و شهرسازی سپس به وعده ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال توسط رییس جمهور اشاره کرد و گفت : قانون جهش تولید مسکن مزیت‌هایی را برای احداث واحدهای مسکونی پیشبینی کرده است که باعث می‌شود احداث ۴ میلیون مسکن در ۴ سال حتما عملی شود . در این قانون ، زمین که بخش مهمی از قیمت تمام شده ساختمان است ، به طور رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت . ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال نیز پیش‌بینی شده که بانک‌ها موظفند این اعتبار را به حوزه مسکن اختصاص دهند . در حوزه مصالح نیز کمبود نداریم اما باید زمینه ارزان سازی ساخت را فراهم کنیم که خوشبختانه با جلساتی که با بانک مرکزی و وزیر صنعت داشتیم این زمینه فراهم شده است . ان شاءالله در چند روز آینده این موضوع در شورای عالی مسکن تصویب خواهد شد .

    وی ادامه داد : احداث ۴ میلیون مسکن در ۴ سال شدنی است و نیاز مردم و کشور است . امروز مسکن سهم عمده ای از هزینه خانوار را به خود اختصاص می دهد . بنابراین حل مشکل مسکن به خصوص در دهک های پایین در دستور کار هست . 

    قاسمی افزود : برای اینکه به عدد گفته شده در پایان چهارسال برسیم قطعا نمی‌توانیم که هر سال یک میلیون واحد مسکونی بسازیم.  چراکه ساخت مسکن یک و نیم تا دو سال طول می‌کشد . بنابراین برای حل این مشکل در فاز اول باید احداث دو میلیون مسکن را شروع کنیم که در فاز دوم  و تا پایان دولت به عدد چهار میلیون واخد مسکونی برسیم.  استان اردبیل به تناسب جمعیت و بر اساس برآوردها حدود ۸۰ هزار واحد مسکونی از کل واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در طرح جهش تولید مسکن را به خود اختصاص داده است. البته این به آن معنی نیست که سقفی برای تعداد واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده و اگر متقاضی بیشتری داشته باشیم، تعداد واحدهای در حال ساخت افزایش پیدا می‌کند . بنابراین متقاضیان می‌توانند در سامانه‌ای که چند روز پیش افتتاح شد ، ثبت‌نام کنند .

    وزیر راه و شهرسازی خطاب به متقاضیان مسکن گفت: کسانی که متقاضی مسکن هستند و بر اساس قانون می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند ، هرجه سریعتر  در سامانه ثبت‌نام کنند ، چرا که ما براساس استفاده از تجربیات گذشته مسکن مهر و اقدام ملی ساخت مسکن جدید را متقاضی محور در دستور  کار قرار دادیم  و خواهش این است که حتما همه کسانی که متقاضی هستند ثبت نام کنند. پس از ثبت‌نام در روستاها و شهرها و مراکز استان متناسب با تقاضا ساخت را شروع خواهیم کرد . 

    وی ادامه داد : بخشی از این مسکن در روستاها طبق توافق اولیه ما با بنیاد مسکن که چند روز پیش امضا شد ، احداث می‌شود و تعداد این واحدهای مسکونی  ۲۰۰ هزار واحد بوده که عملیات اجرایی احداث آن‌ها شروع شده است . بخشی از واحدهای مسکونی نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار و ۱۰۰ هزار نفر است که برای احداث آن‌ها نیز توافق حاصل شده و هماهنگی با مابقی دستگاه‌ها انجام گرفته است . 

    قاسمی با بیان اینکه در مرحله اول باید عملیات احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی در استان اردبیل آغاز شود ، گفت : در جلساتی که شب گذشته در اردبیل داشتیم ، مدیرکل راه و شهرسازی استان گزارش داد که به جز یک شهر که مشکل زمین در آن به زودی حل خواهد شد، تقریبا در همه شهرها و مرکز استان مشکلی برای تامین زمین وجود نخواهد داشت . بنابراین با توجه به تسهیلات پیش‌بینی شده این امکان وجود دارد که با کمک استاندار که خود رییس شورای مسکن استان است، عملیات احداث این ۴۰ هزار واحد مسکونی به سرعت آغاز شود . 

    وی ادامه داد : امروز عملیات اجرایی احداث ۴ هزار واحد مسکونی در استان اردبیل آغاز شد و امیدواریم این طرح به سرعت پیش برود تا مردم دغدغه مسکن در آینده نداشته باشند . مولفه ها و امتیازات خوبی در قانون جدید مسکن پیش بینی شده است . دولت سیزدهم و شخص آقای رئیس جمهور تاکید زیادی روی حل مشکل مسکن دارند که از دغدغه های مردم است که امیدواریم بتوانیم این نگرانی را برطرف کنیم . ابزار و امکانات و مواد مصالح و دانش فنی و توانامندی در کشور برای احداث واحدهای مسکونی وجود دارد . احداث این تعداد مسکن می‌تواند به عنوان پیشرو اقتصاد کشور عمل کرده و باعث ایجاد اشتغال و راه اندازی صنعت شده و در این زمینه تاثیرگذار باشد.




    مطالب مرتبط

    مقرر شد تا سه کارگروه به منظور پیگیری مالی پروژه‌های در حال احداث ، استفاده از ظرفیت انبوه‌سازان برای اجرای به موقع پروژه‌های در دست ساخت و پیگیری صنعتی‌سازی و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای تسریع در اجرای پروژه‌ها و کیفی‌سازی تشکیل شود .

    |

    بحمد الله با تلاش همکارانم در وزارت راه و شهرسازی در ۹ ماهه ۱۴۰۲ در بخش تولید مسکن طبق اعلام بانک مرکزی رشد این بخش به مثبت ۴.۸ رسید که لازم است برای تأمین مالی پروژه‌ها در سال جدید شاهد همکاری همه جانبه نهادهای پولی و بانکی باشیم .

    |

             

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مراسم تحویل ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به نیروهای مسلح و آغاز عملیات اجرایی ۱۴ هزار واحد جدید این بخش با حضور رییس جمهور و ...

    |

    به فضل الهی در سالی که رو به پایان است با همکاری شهرداری‌ها و همت شهرداران اقدامات ارزشمندی در محلات هدف بازآفرینی و به ویژه در عرصه نوسازی مسکن و کاهش سقف‌های لرزان و ناپایدار صورت پذیرفت و آمار صدور پروانه به بالاترین رکورد ده سال اخیر رسید .

    |

    نظرات کاربران