در حال بارگذاری ...
  • فراهم شدن مقدمات قانون جهش تولید مسکن در آذربایجان غربی با شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی

    سهم سالانه آذربایجان‌‌غربی از قانون جهش تولید مسکن ۴٢ هزار واحد مسکن تعیین شده و به زودی زمین‌های آماده کلنگ‌زنی می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با توجه به تحصیل ٢۴ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی در داخل حریم شهرها و شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی مقدمات قانون جهش تولید مسکن فراهم شده است .

    سیدمحسن حمزه لو در نشست ویدئو کنفرانسی مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها با وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در خصوص تأمین زمین در آذربایجان‌غربی به عنوان پیش‌نیاز اجرای نهضت ملی مسکن مشکلی وجود ندارد ، افزود : این دوره تا پایان آبان ادامه دارد و فراخوان ثبت‌نام در شهرهای باقی‌مانده به زودی آغاز می‌شود .

    وی به استقبال و ثبت نام ٢۶ هزار و ۶٩٧ خانوار در سامانه saman.mrud.ir اشاره کرد و ادامه داد : سهم سالانه آذربایجان‌‌غربی از قانون جهش تولید مسکن ۴٢ هزار واحد مسکن تعیین شده و به زودی زمین‌های آماده کلنگ‌زنی می‌شود .

    برای ثبت نام در سامانه رعایت چهار شرط تاهل یا سرپرست خانوار بودن ، عدم مالکیت بخش خصوصی ، استفاده نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در بخش زمین و مسکن و پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا ، لازم است .




    مطالب مرتبط

    علاوه بر موضوع برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی کاربری اراضی ، مسئله طراحی شهری و توجه به افزایش کیفیت محیط شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موارد باید در بدنه کارشناسی و مدیریتی ادارات کل استانی تقویت شود ، لذا آشنایی با اصول و روش های طراحی شهری در کنار مسئله ...

    |

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    از ابتدای سال جاری تاکنون سند مالکیت تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن برای بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان صادر و تثبیت شده است .

    |

    با توجه به نبود زمین دولتی و قرار گرفتن اراضی ملی در خط کمربندی شمال شهرداران ، در حال رایزنی‌ها برای تأمین زمین ویژه باقیمانده متقاضیان طرح‌های حمایتی مسکن در شهرداران هستیم .

    |

    نظرات کاربران