در حال بارگذاری ...
  • الحاق ۶۸۰ هکتار اراضی به محدوده شهری استان همدان

    طرح جامع شهری با توجه به ضوابط و قوانین پیش می رود ، سلیقه ای نیست و بر اساس جمعیت و نیاز شهر دولت اراضی مورد نیاز را به محدوده شهر اضافه میکند و شهر را گسترش می دهد . طرح جامع شهری ۱۰ سال قابل اجراست و در صورتی که شهر توسعه یابد و یا افزایش چمشگیر جمعیت داشته باشد طرح جامع بازنگری خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از الحاق ۶۸۰ هکتار اراضی به محدوده شهری استان و تصویب آن در طرح جامع خبر داد .

    داریوش حسینی در خصوص روند رو به جلو طرح جامع شهری همدان اظهار کرد : در سال گذشته با برگزاری ۱۰۵ جلسه کارشناسی طرح جامع شهر همدان از ۵ هزارو ۷۰۰ کیلومتر مربع در سال ۱۴۰۰ به ۷ هزارو ۴۰۰ کیلومتر مربع رسیده است .

    وی در رابطه با وسعت شهر در طرح جامع ادامه داد : دولت با توجه به نیاز و سرانه شهر و آمار جمعیت وسعت شهر را مشخص میکند و ما در شهر همدان با ثبت نام هایی که در طرح نهضت ملی مسکن و اجرای ۶ مرحله طرح اقدام ملی که حدود ۵۰ هزار داوطلب ثبت نام کردند ، ۶۸۰ هکتار از اراضی منطقه شورین را برای الحاق به محدوده شهر جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در طرح جامع همدان مطرح کرده ایم و زمانی که در شورایعالی شهرسازی کشور موافقت شود اراضی مذکور به محدوده شهر الحاق خواهد شد .

    حسینی در رابطه با اراضی پیشنهادی در منطقه شورین اظهار کرد : برای اراضی مذکورجهت اجرای مرحله جدید طرح ملی مسکن معارض وجود دارد که با بررسی های انجام شده حق و حقوق مردم پرداخت خواهد شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی همدان در پاسخ به اینکه آیا امکان بزرگتر شدن شهر وجود دارد ؟ بیان کرد : طرح جامع شهری با توجه به ضوابط و قوانین پیش می رود ، سلیقه ای نیست و بر اساس جمعیت و نیاز شهر دولت اراضی مورد نیاز را به محدوده شهر اضافه میکند و شهر را گسترش می دهد . طرح جامع شهری ۱۰ سال قابل اجراست و در صورتی که شهر توسعه یابد و یا افزایش چمشگیر جمعیت داشته باشد طرح جامع بازنگری خواهد شد .

    حسینی در پایان در خصوص شفافیت طرح جامع همدان خاطرنشان کرد : در جلساتی که در استان برگزار شده است نمایندگان حضور داشته و زیر نظر کارشناسان و مشاوران طرح جامع بررسی شده است و نظراتی که در جلسات مطرح شده مورد بررسی قرار گرفته است .




    مطالب مرتبط

    برنامه چهارساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در سطح استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد .

    |

    با تلاش‌های بعمل آمده ۳۰ هکتار زمین در یک مکان مناسب مشخص شده است و مراحل نهایی تایید برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را طی می کند که در این رابطه جلسات کمیته کارشناسی و چندین جلسه شورای مسکن شهرستان برگزار شده است .

    |

    در روستای طغرود قم نیز ۲۰۰ هکتار جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دارشدن افراد بومی منطقه در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گرفته است . ۲۸۴ هکتار نیز در شهر جعفریه برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن استان قم اختصاص یافت .

    |

    در نشست‌های امسال که به صورت فصلی برگزار می‌شود ، استان‌های کشور به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند که در مرحله اول از مدیران ۷ استان منطقه یک کشور دعوت شده که برای هم‌فکری و هم‌افزایی در خصوص تأمین زمین و سایر موضوعات مربوط به حوزه املاک و حقوقی در سازمان ملی زمین و مسکن حضور یابند .

    |

    امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت ، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم .

    |

    نظرات کاربران