در حال بارگذاری ...
  • وزارت علوم اراضی مازاد برای طرح نهضت ملی مسکن را به وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌کند

    بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید کلیه وزارتخانه‌ها ، موسسات و دستگاه‌های دولتی و همچنین شرکت‌هایی که ۱۰۰ درصد سرمایه و سهام آنها متعلق به دولت است ، مکلف هستند نسبت به واگذاری و تحویل رایگان اراضی در اختیار خود به وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت : مقرر شده تا وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در کوتاه‌ترین زمان ، نسبت به اعلام زمین‌های مازاد به وزارت راه و شهرسازی اقدام کند .

    احمد اصغری‌مهرآبادی با اشاره به برگزاری نشست در خصوص تعیین‌تکلیف اراضی در اختیار دانشگاه‌ها گفت : در این جلسه راجع به کیفیت و کمیت اعمال ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن نسبت به اراضی در اختیار دانشگاه‌ها و همچنین چگونگی تامین مسکن کارکنان ، دانشجویان و اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها که حائز شرایط هستند، بحث و گفتگو شد .

    احمد اصغری‌مهرآبادی در این نشست که با حضور فرزاد نجات‌نیا معاون حقوقی ، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی، معاونان وزیر علوم تحقیقات و فناوری ، جمعی از روسای دانشگاه‌های سراسر کشور و مدیران ستادی سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد، اعلام کرد : این نشست با توجه به رویکرد قانونگذار در استفاده حداکثری از توان تمام بخش‌های دولتی و عمومی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و تحقق شعار دولت در تامین مسکن آحاد جامعه برگزار شد . در این نشست ، توافق شد تا وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در کوتاه‌ترین زمان ، نسبت به اعلام زمین‌های مازاد به وزارت راه و شهرسازی اقدام کند .

    گفتنی است بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید کلیه وزارتخانه‌ها ، موسسات و دستگاه‌های دولتی و همچنین شرکت‌هایی که ۱۰۰ درصد سرمایه و سهام آنها متعلق به دولت است ، مکلف هستند نسبت به واگذاری و تحویل رایگان اراضی در اختیار خود به وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام عملکرد بی سابقه دولت سیزدهم در بخش مسکن ، از آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای حمایت ...

    |

    امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت ، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم .

    |

    بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط و همچنین ۱۷ هزار متقاضی دارای ۴ شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    نظرات کاربران