در حال بارگذاری ...

ثبت‌نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون نفر فراتر رفت

بر اساس مصوبه تازه شورای‌عالی مسکن ، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، امکان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را دارند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاونت مسکن و ساختمان از ثبت‌نام ۲ میلیون و ۳۱ هزار و ۷۸۳ نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن خبر داد .

تازه‌ترین آمار معاونت مسکن و ساختمان در خصوص ثبت‌نام متقاضیان مسکن در سامانه طرح نهضت ملی مسکن حاکی است که میزان ثبت‌نام‌ها از مرز ۲ میلیون نفر فراتر رفت .

بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان تاکنون ۲ میلیون و ۳۱ هزار و ۷۸۳ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند .

ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رییس‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد و تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد . در ابتدا مقرر بود ، ثبت‌نام طی یک ماه انجام شود که با موافقت وزارت راه و شهرسازی طی چندین مرحله تا پایان آذرماه تمدید شده است.نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست ، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است . متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن ، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا ، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن ، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند .

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن ، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن ، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار ، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

بر اساس مصوبه تازه شورای‌عالی مسکن ، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، امکان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را دارند .

بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان ، برای مهاجران از کلانشهرها ، سابقه سکونت به یکسال تقلیل پیدا کرده است . بدین‌معنا اگر کسی ساکن کلانشهری بوده و در شهر دیگر ، تقاضای مسکن دارد با حدود یکسال سابقه سکونت در همان شهر امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد . همچنین برای کارکنان دولت و نیروهای نظامی و روحانیون بر اساس حکم اداری و یا بر اساس تشخیص حوزه‌های علمیه، سابقه سکونت ۵ ساله در طرح نهضت ملی مسکن مورد نیاز نیست . این افراد می‌توانند به جز تهران در سایر شهرهای کشور از این مزیت بهره‌مند شوند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام عملکرد بی سابقه دولت سیزدهم در بخش مسکن ، از آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای حمایت ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر غیر قانونی بودن خرید و فروش امتیاز طرح حمایتی مسکن در هر نوع ...

|

مجموعه دولت تلاش کرده است تا در کنار ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی و بهبود راه‌های دسترسی ، تامین خدمات زیربنایی و روبنایی را نیز در اولویت قرار بدهد . بنابراین فردا علاوه بر واحدهای مسکونی از یک مرکز درمانی ، مسجد و پارک نیز که توسط مجموعه وزارت راه و شهرسازی احداث شده است ...

|

با تلاش‌های بعمل آمده ۳۰ هکتار زمین در یک مکان مناسب مشخص شده است و مراحل نهایی تایید برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را طی می کند که در این رابطه جلسات کمیته کارشناسی و چندین جلسه شورای مسکن شهرستان برگزار شده است .

|

در روستای طغرود قم نیز ۲۰۰ هکتار جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دارشدن افراد بومی منطقه در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گرفته است . ۲۸۴ هکتار نیز در شهر جعفریه برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن استان قم اختصاص یافت .

|

نظرات کاربران