در حال بارگذاری ...
  • تدوین برنامه ۵ ساله پژوهشی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی

    ارتقا ایمنی ، آسایش و حفظ منابع برای جامعه از طریق پژوهش و ترویج استانداردها ، حل مسائل و مشکلات کشور در زمینه‌های تخصصی از طریق پژوهش و خدمات مهندسی و ترویج ، توسعه آزمایشگاه‌های تخصصی ملی و حاکمیتی ، ‌تدوین و توسعه آیین‌نامه‌ها و مقررات ، مدارک فنی ، ارائه آموزش‌ها و افزایش اثربخشی نتایج پروژه‌ها محورهایی است که در این حوزه مورد توجه ویژه ما قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی از تدوین برنامه پنج ساله پژوهشی مرکز خبر داد .

    سعید بختیاری در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش با ارائه گزارش اجمالی از اقدامات پژوهشی مرکز و چشم‌اندازهای آتی در این حوزه گفت : مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی بر اساس اساسنامه خود، در محورهای پژوهش ، تدوین ضوابط ، ترویج و انتشار نتایج دستاوردهای پژوهشی ، صدور گواهینامه و نظریه فنی ، کنترل و نگهداری شبکه شتابنگاری ، اقدامات علمی و تحقیقاتی خود را با تکیه بر ۲۵ بخش تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های مجهز و توان و پتانسیل نیروهای متخصص کارشناسی و هیات علمی داخل و بیرون از مرکز برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

    وی در تبیین راهبردها و برنامه‌های کلان مرکز تحقیقات نیز گفت : ارتقا ایمنی ، آسایش و حفظ منابع برای جامعه از طریق پژوهش و ترویج استانداردها ، حل مسائل و مشکلات کشور در زمینه‌های تخصصی از طریق پژوهش و خدمات مهندسی و ترویج ، توسعه آزمایشگاه‌های تخصصی ملی و حاکمیتی ، ‌تدوین و توسعه آیین‌نامه‌ها و مقررات ، مدارک فنی ، ارائه آموزش‌ها و افزایش اثربخشی نتایج پروژه‌ها محورهایی است که در این حوزه مورد توجه ویژه ما قرار دارد .

    بختیاری افزود : آنچه اهمیت دارد این است که در مسیر اقدامات و فعالیت‌های پژوهشی مرکز، نگاه خاص به نیازهای کشور همواره مورد توجه ما بوده است . به همین دلیل برنامه ۵‌ساله‌ای در مرکز مبتنی بر پژوهش‌های بلندمدت و هدف‌دار در دست تدوین است که قطعا اسناد بالادستی از جمله ۱۰ ابلاغ راهبردی وزیر راه و شهرسازی، قانون بودجه، قانون جهش تولید مسکن ، اقتصاد مقاومتی ، برنامه ششم توسعه و... می‌تواند بسیاری از این پژوهش‌ها را هدایت کند .

    وی تشکیل حلقه‌های اندیشه‌ورز در مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی را در جهت قانون جهش تولید مسکن از دیگر اقدامات شاخص مرکز تحقیقات برشمرد و یادآور شد که این اقدام نتایج بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت .

    معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه ، شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود برخی از مهمترین فعالیت‌های پژوهشی در بخش‌های مختلف مرکز را ارائه و تبیین کرد . 




    مطالب مرتبط

    علاوه بر موضوع برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی کاربری اراضی ، مسئله طراحی شهری و توجه به افزایش کیفیت محیط شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موارد باید در بدنه کارشناسی و مدیریتی ادارات کل استانی تقویت شود ، لذا آشنایی با اصول و روش های طراحی شهری در کنار مسئله ...

    |

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    از ابتدای سال جاری تاکنون سند مالکیت تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن برای بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان صادر و تثبیت شده است .

    |

    با توجه به نبود زمین دولتی و قرار گرفتن اراضی ملی در خط کمربندی شمال شهرداران ، در حال رایزنی‌ها برای تأمین زمین ویژه باقیمانده متقاضیان طرح‌های حمایتی مسکن در شهرداران هستیم .

    |

    نظرات کاربران