در حال بارگذاری ...
  • برگزاری اولین جلسه قرارگاه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان درگز

    شهروندانی که فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از ۱۳۸۴۰۱۰۱ به بعد) بوده و از تاریخ ۱۳۵۷۱۱۲۲ از هیچ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین ، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، اولین جلسه قرارگاه اجرایی نهضت ملی مسکن به ریاست فرماندار شهرستان درگز برگزار شد .

    امین حاتمی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان درگز گفت : در این جلسه که به ریاست مهدی دقیقیان فرماندار شهرستان درگز و با حضور شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای درگز ، لطف آباد ، چاپشلو ، نوخندان ، روسای ادارات جهاد کشاورزی ، بنیاد مسکن ، برق ، گاز ، آب و فاضلاب ، مخابرات ، کمیته امداد بهزیستی ، نظام مهندسی ، ثبت اسناد و املاک برگزار شد ، بر لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی در معرفی هرچه سریع تر اراضی مازاد جهت اجرای این طرح ملی تاکید شد .

    وی افزود : شهروندانی که فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از ۱۳۸۴/۰۱/۰۱ به بعد) بوده و از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ از هیچ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین ، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد . به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن) می توانند تا ۳۰ آذر ماه نسبت به ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند .

    حاتمی با بیان این که افراد مجرد (مردان بالای ۴۵ سال و زنان بالای ۳۵ سال) نیز می توانند در این طرح شرکت کنند گفت : متقاضیان دارای زمین در محدوده شهر با کاربری مسکونی در سامانه نهضت ملی تولید مسکن به آدرس Saman.mrud.ir شرکت و نسبت به ثبت زمین مورد نظر خود اقدام و از تسهیلات خود مالک این طرح بهره مند شوند .




    مطالب مرتبط

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    نظرات کاربران