در حال بارگذاری ...
  • انجام اقدامات موثر برای ارتقا شاخص‌ سلامت در مناطق مرزی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی در بازدید از مراحل احداث بیمارستان ٢۶٠ تختخوابی شهرستان سلماس‌ گفت : توسعه زیربناها و دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی با هدف غایی ارتقای شاخص سلامت در مناطق مرزی یکی از تکالیف اصلی این سازمان است .

    علی نبیان با اشاره به ضرورت توزیع عادلانه تأسیسات دولتی و عمومی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق کم‌برخوردار ، افزود : امسال روند پیشرفت بیمارستان ٢۶٠ تختخوابی شهرستان سلماس‌ شتاب گرفته و برنامه‌ریزی شده با استفاده از همه امکانات و منابع مالی نیمه اول سال آینده این پروژه بیمارستانی به بهره‌برداری برسد .

    بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی شهرستان سلماس با اعتبار ۱۸۲ میلیارد تومان احداث می‌شود . بازدید از پروژه ندامتگاه سلماس‌ از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان بود .

    همچنین به دنبال برگزاری نشست‌های مدون هم‌اندیشی ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی همراه با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به منظور پیشبرد قانون جهش تولید مسکن از اراضی شهرستان سلماس‌ بازدید کردند .

    تأمین زمین برای قانون جهش تولید مسکن مراحل مختلفی دارد . در مرحله نخست استفاده از اراضی ملی درون شهر در اولویت است و در گام دوم زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه مورد استفاده قرار می‌گیرد . با توجه به تجربه اجرای مسکن مهر ، همگام با احداث واحدهای مسکونی تأمین نیازمندی‌های عمومی در فضاهای شهری لحاظ می‌شود .




    مطالب مرتبط

    علاوه بر موضوع برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی کاربری اراضی ، مسئله طراحی شهری و توجه به افزایش کیفیت محیط شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موارد باید در بدنه کارشناسی و مدیریتی ادارات کل استانی تقویت شود ، لذا آشنایی با اصول و روش های طراحی شهری در کنار مسئله ...

    |

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    احداث این بیمارستان از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است و تسهیلات اخذ شده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق این پروژه بیمارستانی با پیگیری سازمان مجری به مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان تصویب شد .

    |

    بیمارستان ۳۴۱ تختی ساری در مراحل پایانی تکمیل قرار دارد و برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان در نیمه دوم امسال تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود . 

    |

    نظرات کاربران