در حال بارگذاری ...
  • مردم بابل بیشترین استقبال را از طرح نهضت ملی مسکن در استان مازندران دارند

    شهروندان آملی با ۶ هزار و ۵۸۹ نام‌نویسی کننده ، بهشهری‌ها با پنج‌هزار و ۷۰۰ نام‌نویسی کننده ، شهروندان ساروی با چهارهزار و ۸۵۳ نام‌نویسی کننده و نکایی‌ها با چهارهزار و ۴۹۰ نام‌نویسی کننده به ترتیب دیگر شهرهای مازندران هستند که از این طرح استقبال خوبی داشتند . کلاردشتی ها با ۱۶۰ نفر ، مرزن‌آباد ۲۱۵ و جویبار ۹۲۷ ثبت نام کننده به ترتیب پایین‌ترین آمار در نام‌نویسی طرح ملی مسکن در استان مازندران را دارند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه تاکنون ۶۶ هزار و ۱۶۲ نفر در مازندران به عنوان نام‌نویسی کننده قطعی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند گفت : مردم بابل با ۱۱ هزار و ۱۲۰ ثبت‌نام در این طرح در استان پیشتاز هستند .

    سید عباس رهگشای با بیان اینکه استقبال مردم استان در طرح نهضت ملی مسکن برای سال اول اجرا مطلوب بوده است ، افزود : افراد جامانده تا ۱۵ دی ماه سال جاری فرصت دارند با ورود به سامانهsaman.mrud.ir می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند .

    رهگشای با اشاره به این موضوع که براساس برآوردهای انجام شده از مجموع ۶۶ هزار و ۱۶۲ نفری که تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن در مازندران نام‌نویسی کردند ، صلاحیت ۴۵ هزار نفر از این تعداد متقاضی بررسی شد ، ادامه داد : ۶۵ درصد این افراد با استعلام‌های اخذ شده می‌توانند در ادامه فرایند اجرای این طرح با وزارت راه و شهرسازی همراه باشند .

    معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان با بیان اینکه شهروندان بابلی با نام‌نویسی ۱۱ هزار و ۱۲۰ نفر در صدر شهرهای مازندران برای مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن قرار دارند ، اضافه کرد : شهروندان آملی با ۶ هزار و ۵۸۹ نام‌نویسی کننده ، بهشهری‌ها با پنج‌هزار و ۷۰۰ نام‌نویسی کننده ، شهروندان ساروی با چهارهزار و ۸۵۳ نام‌نویسی کننده و نکایی‌ها با چهارهزار و ۴۹۰ نام‌نویسی کننده به ترتیب دیگر شهرهای مازندران هستند که از این طرح استقبال خوبی داشتند . کلاردشتی ها با ۱۶۰ نفر ، مرزن‌آباد ۲۱۵ و جویبار ۹۲۷ ثبت نام کننده به ترتیب پایین‌ترین آمار در نام‌نویسی طرح ملی مسکن در استان مازندران را دارند .

    رهگشای با اعلام این که طرح نهضت ملی مسکن در سال اول در تمامی شهرهای مازندران اجرایی می شود ، تصریح کرد : دولت از اجرای این طرح در بافت فرسوده در قالب خود مالک استقبال خواهد کرد .

    معاون مسکن و ساختمان با بیان اینکه ، کلنگ‌زنی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بهمن ماه امسال به صورت رسمی با حضور مسوولان ارشد کشور در استان به زمین زده خواهد شد، اضافه کرد : تا پایان ماه سال جاری حدود ۸۰۰ هکتار زمین برای ساخت ۳۸ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح آماده می‌شود .

    رهگشای با بیان اینکه از مجموع نام‌نویسی کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن در مازندران هشت هزار و ۲۲۰ نفر از آنان اهالی روستاها هستند ، گفت : با همکاری اداره کل بنیاد مسکن و پرداخت تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد ۱۸ تلاش می‌شود، تا یک سال آینده تمام متقاضیان در این بخش صاحب خانه شوند .

    ماموریت ۲۴ بانک عامل برای ارایه تسهیلات مسکن

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه ، ۲۴ بانک عامل در استان مازندران طبق مصوبه شورای مسکن وظیفه پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح ملی مسکن را دارند ، افزود : رقم تسهیلات پرداختی برای شهروندان مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان و برای سایر شهرهای مازندران ۳۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد ۱۸ درصد است . براساس چشم‌اندازی که برای اجرای طرح ملی مسکن در مازندران تعریف شده پیش‌بینی می‌شود با نام‌نویسی که متقاضیان در سامانه حمایتی مسکن انجام دادند ، ۲۰ درصد از مجموع واحدهای ساخته شده در نهضت ملی مسکن خودمالک و مابقی با همکاری دولت و بخش خصوصی و انبوه‌سازی باشد .

    رهگشای اضافه کرد : طبق موافقت‌نامه‌ای که راه و شهرسازی با پیمانکاران و انبوه‌سازان در مازندران منعقد کرده است، تمام واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن به غیر از طرح‌های خود مالک را بخش خصوصی می‌سازد . اجرای دقیق طرح نهضت ملی مسکن عزم همگانی را می‌طلبد و شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی و خدماتی با برنامه‌ریزی‌های مستمر نسبت به تکمیل این طرح بکوشند و بااداره کل راه و شهرسازی همکاری کنند .

    سهم چهارساله مازندران از طرح ملی مسکن ساخت ۱۵۲ هزار خانه است .




    مطالب مرتبط

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    نظرات کاربران