در حال بارگذاری ...
  • شتاب گیری طرح نهضت ملی مسکن در شهر یزد با الحاق ۴۲۴ هکتار اراضی مستعد تولید مسکن

    در شرایط فعلی و کمبود اراضی شهری داخل محدوده این الزام را فراهم خواهد شد تا اراضی مستعد ساخت و تولید مسکن را شناسایی و معرفی نمائیم و این انتظار را داریم تا با همکاری و حمایت کلیه دستگاه های متولی مخصوصا دستگاه مسئول و وزارت راه و شهرسازی این امر تسریع شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در راستای تامین زمین برای تولید مسکن در قالب طرح ملی مسکن در استان یزد با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، رئیس شورای اسلامی شهر یزد ، مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان جلسه کمیته فنی شورای‌عالی معماری و شهرسازی ایران بصورت مجازی برگزار شد .

    در این نشست مجازی که با حضور اعضای کمیته فنی شورای عالی معماری و شهرسازی ایران تشکیل شد ، موضوع الحاق ۴۲۴هکتار از اراضی محدوده شهر یزد واقع در مجاورت روستای خضرآباد یزد در دستور کار این جلسه قرار گرفت .

    ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در حاشیه این نشست ضمن خرسندی از استقبال خوب مردم و حجم ثبت نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ، تامین زمین را از اولویت های استان در اجرای این طرح خواند و افزود : در استان یزد خوشبختانه با استقبال خوبی که خارج از پیش بینی ها بوده از این طرح شده است و بالغ بر ۹۷ هزار نفر ثبت نام انجام شده است .

    معاون استاندار افزود : در شرایط فعلی و کمبود اراضی شهری داخل محدوده این الزام را فراهم خواهد شد تا اراضی مستعد ساخت و تولید مسکن را شناسایی و معرفی نمائیم و این انتظار را داریم تا با همکاری و حمایت کلیه دستگاه های متولی مخصوصا دستگاه مسئول و وزارت راه و شهرسازی این امر تسریع شود .

    در ادامه این نشست یادگاری مدیرکل راه و شهرسازی ضمن ارائه توضیحات اولیه در خصوص وضعیت این اراضی و شرایط جغرافیایی اراضی ۴۲۴ هکتاری به اهمیت این الحاق پرداخت .

    مهندس یادگاری در ادامه خاطرنشان کرد : با بررسی های مکرر و جلسات متعددی که با مقامات استان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که با توجه به عدم وجود اراضی شهری مناسب جهت اجرای طرح جهش تولید مسکن موضوع الحاق ۴۲۴ هکتاری را با تاکیدات رئیس شورای مسکن استان در دستور کار شورایعالی معماری و شهرسازی ایران قرار دهیم که امروز شاهد برگزاری کمیته فنی این جلسه هستیم امید است با همت و تلاش و حمایت های همه دستگاه های مختلف در این طرح بتوانیم با تامین و الحاق اراضی مستعد تامین مسکن به سیاست های دولت مردمی جامعه عمل بپوشانیم .




    مطالب مرتبط

    طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح هایی است که تولید در آن با مشارکت مردم صورت می گیرد و می توان این طرح را نمونه ای بارز بر شعار سال ۱۴۰۳ که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است ، دانست چرا که نقطه آغاز و پیشرفت این طرح ، حضور و مشارکت مردم در پیشرفت پروژه هاست .

    |

    این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و با موافقت اعضای شورای‌عالی با الحاق ۳۳۸ هکتار به شرط ساخت حداکثر واحدهای مسکونی دو طبقه در این محدوده برای این بافت شهری موافقت شد .

    |

    با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور ، قرار است بخشی از طرح‌های فاقد متقاضی مسکن مهر را پس از حل موضوعات حقوقی و قضائی به نهضت ملی تبدیل کنیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان وضعیت طرح های حمایتی تولید مسکن در شهرستان ورزنه شامل مباحث مرتبط با تامین ...

    |

    طرح نهضت ملی مسکن در گالیکش در ۳۰ قطعه و ۱۲۰ واحد مسکونی به صورت گروه ساخت احداث می‌شود .

    |

    نظرات کاربران