در حال بارگذاری ...
  • استقبال بالای متقاضیان از طرح نهضت ملی مسکن در استان چهار محال و بختیاری

    از مجموع ۲۴ هزار و ۲۱۵ نفر حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن حدود ۱۱ هزار و ۶۹۰ نفر متعلق به شهرکرد بوده و ۱۲ هزار و ۵۲۵ نفر مربوط به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر این استان هستند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان چهار محال و بختیاری از از ثبت نام ۴۲ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت : از این تعداد ۲۴ هزار و ۲۱۵ نفر حائز شرایط شناخته شده‌اند .

    حسینعلی مقصودی شورابی درباره میزان پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در این استان گفت : ۱۱ هزار و ۶۹۰ نفر از حائزین شرایط مسکن ملی مربوط به شهرِ شهرکرد بوده و تا کنون برای ۴ هزار نفر از آن‌ها پیامک ثبت نام ارسال شده است . حدود ۷۰۰ نفر مدارک مربوط به وضعیت سکونت خود را به دفاتر پیشخوان ارسال کرده‌اند .

    به گفته مقصودی شورابی ، سهمیه اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای این استان ۴۱ هزار واحد در ۴۲ شهر طی ۴ سال است که مجموعا ۱۰ هزار واحد در هر سال می‌شود . تقاضا برای مسکن شهرکرد به دلیل ارزش افزوده‌ بیش‌تر ملک و مسکن در این شهر ، بیش‌تر از سایر شهرهای این استان بوده و پیش‌بینی می‌کنیم تعداد متقاضیان واجد شرایط ، بیش از سهمیه در نظر گرفته شده از سوی وزارت راه و شهرسازی باشد .

    وی اظهار کرد : تاکنون به اندازه ۴ سال سهمیه این استان ثبت نام کرده‌اند و با توجه به اینکه در برخی شهرها به تازگی امکان ثبت نام فراهم شده و ثبت نام مجردها نیز آغاز شده، این آمار بیشتر خواهد شد .

    مقصودی با اشاره به اینکه متولی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن است ، گفت : از مجموع ۲۴ هزار و ۲۱۵ نفر حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن حدود ۱۱ هزار و ۶۹۰ نفر متعلق به شهرکرد بوده و ۱۲ هزار و ۵۲۵ نفر مربوط به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر این استان هستند . تلاش می‌کنیم طی ۲۰ روز آینده تمامی متقاضیان ثبت نام شده تا کنون ، پالایش شوند و بنیاد مسکن نیز پالایش سایر شهرها را آغاز کرده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان چهار محال و بختیاری درباره تامین زمین مورد نیاز گفت : زمین مورد نیاز برای سال اول ثبت نام کنندگان تامین است ولی در برخی شهرهای کوچک‌تر چالش تامین زمین وجود دارد . با توجه به اینکه مالکان زمین در شهرهای کوچک می‌توانند از تسهیلات ساخت استفاده کنند ، از ابزارهای قانونی مثل الحاق ، مشارکت و زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی برای تامین نیاز کل ۴ سال استفاده خواهیم کرد که کارگروهی برای بررسی موضوع تامین زمین تشکیل شده و تا پایان سال وضعیت زمین‌ها را مشخص ‌می‌کنیم .




    مطالب مرتبط

    اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

    |

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

    از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

    |

    در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

    |

    نظرات کاربران