در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۸ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی در کرمانشاه با حضور وزیر راه و شهرسازی

    بر اساس سهمیه بندی که وجود داشته ، مقرر شد در استان کرمانشاه حدود ۱۶۰هزار واحد طی چهار سال ساخته شود که به لطف خدا و با پیگیری مسئولان عملیات ساخت ۱۸هزار واحد آغاز شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۸ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی در کرمانشاه خبر داد و گفت :‌ با همکاری صمیمانه میان این وزارتخانه و بنیاد مسکن، این نهاد در سطح کشور بیش از هزار هکتار را در اختیار مردم گذاشته تا طرح نهضت ملی مسکن دنبال شود .

    رستم قاسمی صبح روز یکشنبه ۲۴ بهمن ماه در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۸ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی در شهرک دولت‌آباد شهر کرمانشاه ، گفت :‌ با این اقدام حل مشکلات زندگی مردم خصوصا ‌آن‌هایی که در حوزه مسکن در انتظار بودند ، شروع خواهد شد . بر اساس سهمیه بندی که وجود داشته ، مقرر شد در استان کرمانشاه حدود ۱۶۰هزار واحد طی چهار سال ساخته شود که به لطف خدا و با پیگیری مسئولان عملیات ساخت ۱۸ هزار واحد آغاز شد .

    وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر که طی یک ماه آینده و در ابتدای سال جدید عملیات ۲۰هزار واحد جدید نیز شروع خواهد شد ، عنوان کرد : در این صورت می‌توانیم سقف دوساله را در استان داشته باشیم و همانطور که تعهدات دولت و نیاز مردم است ، ‌برنامه خود را در وزارت راه و شهرسازی پیش ببریم .

    قاسمی تصویب قانون جهش مسکن توسط مجلس را امری مطلوب خواند و اظهار کرد :‌ امیدوارم بتوانیم تعهدی که به مردم دادیم را به ثمر برسانیم .

    وی با بیان اینکه امروز این آیین در زمین‌های متعلق به بنیاد مستضعفان صورت گرفت ، گفت : این نهاد در سطح کشور بیش از هزار هکتار را در اختیار مردم گذاشته تا طرح نهضت ملی مسکن دنبال شود . واحدهای شهرک دولت آباد در کرمانشاه را خود بنیاد مستضعفان می‌سازد و این امر اطمینانی را برای ما و مردم ایجاد می‌کند .

    قاسمی همکاری بنیاد مستضعفان با وزارت راه و شهرسازی را صمیمانه خواند و گفت : مهندس پرویز فتاح،‌ رییس بنیاد مستضعفان به پیشنهاد خود در راستای کمک به طرح نهضت ملی مسکن گام برداشت و پیش از این و در گذشته چنین مساله و همکاری ای وجود نداشت .

    وزیر راه و شهرسازی در پایان از نمایندگان مجلس قدردانی و عنوان کرد : امیدوارم نمایندگان در بودجه آینده نیز به بودجه مسکن به صورت ویژه نگاه کنند تا قطاری که در سطح کشور در حال حرکت است را سرعت دهیم .




    مطالب مرتبط

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هم‌زمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان یزد ، ۴ هزار و ۱۵۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان افتتاح و تحویل ...

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    نظرات کاربران