در حال بارگذاری ...
  • بررسی آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان خراسان شمالی

    با توجه به برنامه ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی ، تعداد ۴۸ هزار واحد در برنامه چهار ساله به استان خراسان شمالی اختصاص داده شده است که سالانه می بایست بیش از ۱۲ هزار واحد در استان احداث شود و تحویل متقاضیان شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان و علی الخصوص شهرستان شیروان با حضور استاندار خراسان شمالی بررسی قرار گرفت .

    قاسم قاسمی در جلسه بررسی طرح های نهضت ملی مسکن که ظهر امروز پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در محل استانداری برگزار شد ، گفت : با پیگیری های انجام گرفته متقاضیان خودمالک می توانند جهت استفاده از تسهیلات ساخت درطرح نهضت ملی مسکن به سامانه saman.mrud.ir مراجعه و از تسهیلات این طرح برای ساخت واحدهای خود بهره مند شوند .

    وی افزود : میزان این تسهیلات در شهر بجنورد ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان است وداشتن پروانه ساختمان و سند مالکیت ملک ضروری است . تاکنون در طرح خودمالکین، ۱۲۰۰ نفر خود مالک در سامانه مذکور در استان خراسان شمالی ثبت نام اولیه خود را انجام داده اند .

    وی در ادامه افزود : با توجه به برنامه ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی ، تعداد ۴۸ هزار واحد در برنامه چهار ساله به استان خراسان شمالی اختصاص داده شده است که سالانه می بایست بیش از ۱۲ هزار واحد در استان احداث شود و تحویل متقاضیان شود . ۳۰۶ هکتار از اراضی دولتی جهت طرح جهش تولید مسکن در استان تامین شده است که با توجه به برنامه ابلاغی زمین برای دو سال در استان تامین شده است و مشکلی بابت تامین زمین نداریم .

    حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه دستورات لازم در خصوص تعیین زمین مناسب برای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان شیروان را صادر کرد و گفت : موضوع مسکن ملی یکی از اولویت های مهم استان تلقی می شود ، لذا دغدغه های این حوزه باید در یک بازه زمانی مشخص و فشرده حل شود .

    در این جلسه استاندار خراسان شمالی دستور تامین زمین به مساحت ۱۷ هکتار جهت آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در شهرستان شیروان را صادر کرد .




    مطالب مرتبط

    از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

    |

    در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

    |

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    تمام طرح‌های مسکن مهر این شهرستان تعیین تکلیف شده و میان دستگاه‌های مختلف برای گره گشایی از طرح‌های باقی مانده مسکن شوش تقسیم کار شده است .

    |

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    نظرات کاربران