در حال بارگذاری ...
  • تصویب الحاق ۶۶ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۵ شهر خراسان شمالی

    برای شهر راز ۲۲ هکتار ، شوقان ۶ هکتار ، ایور ۱۰ هکتار ، حصارگرمخان ۱۱ هکتار و شیروان ۱۷ هکتار در خارج از محدوده شهر مشخص شد . الحاق این زمین‌ها به شهر در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شد و به این ترتیب زمین تمامی شهرها برای اجرای طرح جهش تولید مسکن مشخص شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از تصویب الحاق ۶۶ هکتار زمین جهت طرح نهضت ملی مسکن در ۵ شهر خراسان شمالی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خبر داد .

    قاسم قاسمی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت : پنج شهر استان برای طرح جهش تولید مسکن در محدوده شهری زمین نداشتند که پیگیری های لازم برای الحاق محدوده ای از زمین های ملی به این شهرها انجام شد .

    قاسمی افزود: به این ترتیب برای شهر راز ۲۲ هکتار ، شوقان ۶ هکتار ، ایور ۱۰ هکتار ، حصارگرمخان ۱۱ هکتار و شیروان ۱۷ هکتار در خارج از محدوده شهر مشخص شد . الحاق این زمین‌ها به شهر در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شد و به این ترتیب زمین تمامی شهرها برای اجرای طرح جهش تولید مسکن مشخص شد .

    وی در ادامه افزود : با توجه به برنامه ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی ، تعداد ۴۸ هزار واحد در برنامه چهار ساله به استان خراسان شمالی اختصاص داده شده است که سالانه می بایست بیش از ۱۲ هزار واحد در استان احداث شود و تحویل متقاضیان شود . ۳۰۶ هکتار از اراضی دولتی جهت طرح جهش تولید مسکن در استان تامین شده است که با توجه به برنامه ابلاغی زمین برای دو سال در استان تامین شده است و مشکلی بابت تامین زمین نداریم .

    قاسمی در ادامه با بیان اینکه پنج شهر در خراسان شمالی مطالعه بافت فرسوده در آن ها انجام شده است ، گفت : در شهرهای بجنورد ، اسفراین و شیروان علاوه بر طرح مطالعاتی برنامه اقدام مشترک مصوبه ملی نیز وجود دارد . پیگیری های لازم برای شهرهای گرمه و جاجرم نیز در حال انجام است تا مصوبه ملی گرفته شود .

    این مقام مسئول توضیح داد : از ۲۲۸ هزار و ۹۳۱ نفر ساکنان بجنورد ۸۶ هزار و ۵۶۶ نفر در محدوده محلات هدف بازآفرینی شهری زندگی می کنند . از ۸۲ هزار و ۶۸۹ نفر ساکن در شیروان ۳۱ هزار و ۱۴۸ نفر در محلات مذکور در حال زندگی هستند .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی ادامه داد : همچنین از ۵۹ هزار و ۴۹۰ ساکن در اسفراین ۱۷ هزار و ۳۲۷ نفر در محلات هدف بازآفرینی شهر زندگی می کنند .

    در پایان گفتنی است در این جلسه ۹۰ میلیارد ریال از محل بند ز تبصره ۸ به پروژه های بافت فرسوده بجنورد، اسفراین و شیروان مصوب شد .




    مطالب مرتبط

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    تامین زمین برای ۱۷ هزار و ۶۱۹ واحد به وسعت ۲۰۶ هکتار انجام شده و شاهد کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین جهت احداث حدود ۱۱ هزار واحد دیگر هستیم ؛ البته براساس توافق صورت گرفته با سایر دستگاه ها از جمله جهاد کشاورزی ، کمیته امداد ، سپاه ، منابع طبیعی و آبخیزداری و ... ، ۱۹۸ هکتار زمین برای طرح ...

    |

    از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

    |

    در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

    |

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    نظرات کاربران