در حال بارگذاری ...
  • نام نویسی بیش از ۱۲۱ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان قم

    پروژه های اقدام ملی مسکن در شهر قم که توسط بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام در حال اجرا هستند ، سطح پیشرفت فیزیکی متفاوتی دارند و برخی از پروژه ها به زودی تحویل متقاضیان خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست راه و شهرسازی استان قم گفت : بیش از ۱۲۱ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد بیش از ۲۹ هزار ثبت نام مربوط به مجردین است .

    محمد صادقی از ثبت نام ۱۲۱۵۴۳ هزارمتقاضی در مجموع طرح های اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت : از این تعداد ۷۹۲۹۵ ثبت نام مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در استان بوده که ۱۹۸۳۷ مورد از ثبت نامی ها مربوط به مجردین ۲۳ الی ۴۵ سال است .

    سرپرست راه و شهرسازی استان قم در مورد تامین زمین در استان گفت : تامین زمین حدود ۳۵ هزار واحد انجام شده و مابقی سهمیه ۴ ساله مسکن استان در دست اقدام است .

    صادقی با اشاره به تعداد ۶۳ هزار واحد در نظر گرفته شده برای استان افزود : از تمام ظرفیت ها از جمله بافت فرسوده و سایر شهرهای استان برای تولید و تأمین مسکن اقشار مختلف مردم استفاده خواهد شد . در عملیات اجرایی واحدهای مسکونی تمام موارد مربوط به استحکام و مقاومت ساختمان به لحاظ ایستایی و مقاومت در برابر زلزله و عمر مفید ساختمان در نظر گرفته می شود .

    وی در مورد اقدامات انجام شده در مورد طرح اقدام ملی مسکن در استان نیز خاطرنشان کرد : پروژه های اقدام ملی مسکن در شهر قم که توسط بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام در حال اجرا هستند ، سطح پیشرفت فیزیکی متفاوتی دارند و برخی از پروژه ها به زودی تحویل متقاضیان خواهد شد .

    گفتنی است ، ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رییس‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد .

    نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست ، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است .

    متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن ، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا ، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن ، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند .




    مطالب مرتبط

    واریز به موقع آورده متقاضیان و پرداخت تسهیلات بانکی مهم‌ترین نقش را در پیشبرد بهتر طرح نهضت ملی مسکن دارد .

    |

    طرح نهضت ملی مسکن استان قم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۰ هزار واحد از این طرح تکمیل و تعدادی از آنها نیز به متقاضیان واگذار شده‌ است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۳ هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی و ۳ هزار و ۵۰۸ قطعه زمین روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور در استان قم تحویل متقاضیان شد .

    |

    از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

    |

    در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

    |

    نظرات کاربران