در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف فوری بیش از ۴.۸ هکتار از اراضی ملی شهرستان شهرضا

    به طور حتم و با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی و دست درازی به اراضی ملی و بیت المال را دارند برخورد قانونی خواهیم کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا گفت : در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ملی ، بیش از ۴.۸ هکتار از اراضی دولتی این شهرستان با ارزش ۹۰ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال رفع تصرف فوری شد .

    غلامرضا سبزواری در خصوص اقدامات انجام شده در راستای حفاظت و رفع تصرف اراضی ملی شهرستان شهرضا اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون با تلاش و هوشیاری ، ۲۱ فقره رفع تصرف فوری از اراضی ملی این شهرستان بعمل آمده است .  

    وی با تاکید براهمیت صیانت و حفاظت از اراضی ملی بیان داشت : اراضی رفع تصرف شده جمعاً به مساحت ۴۸ هزار و ۶۷۰ مترمربع بوده و ارزش ریالی آن ۹۰ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال است . 

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا با بیان اینکه با اجرای دو مورد حکم قضایی ، ۱۹ هزار و ۴۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان شهرضا از دست متصرفان باز پس گیری شد گفت : علاوه بر این ، با اخذ رای مثبت قضایی (له دولت) در دادگاه تجدید نظر استان ، ۱۳۷ هکتار از اراضی ملی به بیت المال بازگردانده شد .  

    وی با اشاره به اینکه اقدامات حقوقی انجام پذیرفته در این اداره ، همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بوده است عنوان کرد : در سال جاری هشت مورد پرونده کیفری تشکیل و به دادسرای عمومی وانقلاب شهرضا معرفی شده همچنین ۱۳ مورد دادخواست حقوقی تشکیل و در محاکم قضائی به طرفیت اشخاص مطرح شده است .  

    سبزواری صیانت از اراضی ملی و نظارت مستمر بر اموال عمومی را یکی از اصلی‌ترین وجوه حقوق عامه دانست و گفت : به طور حتم و با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی و دست درازی به اراضی ملی و بیت المال را دارند برخورد قانونی خواهیم کرد . 




    مطالب مرتبط

    تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر استان ایلام به‌ صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت : سال گذشته در بحث حفاظت از اراضی و رفع تصرف از اراضی ملی اقدامات بسیار مناسبی از جمله ۶۷ ...

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    نظرات کاربران