در حال بارگذاری ...
  • آزمون‌ های نظام‌ مهندسی فرصتی برای ارتقا ایمنی ساختمان‌ ها

    جنبه عمومی حرفه مهندسی به حقوق آحاد جامعه مرتبط است و مهندسان موظف هستند تا در طراحی ، نظارت و اجرای ساختمان‌ها به نحوی عمل کنند تا حقوق مردم در آن رعایت شود و این جنبه برای وزارت راه و شهرسازی بسیار حائز اهمیت است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت : جنبه عمومی حرفه مهندسی به حقوق آحاد جامعه مرتبط است و رعایت حقوق مردم توسط مهندسان در طراحی ، نظارت و اجرای ساختمان‌ها برای وزارت راه و شهرسازی بسیار حائز اهمیت است .

    حامد مانی‌فر ضمن تبریک روز مهندس به تمامی مهندسان به ویژه پذیرفته‌‌شدگان آزمون ۱۴۰۰ در تمامی رشته-صلاحیت‌ها بر ارتقای ایمنی ساختمان‌ها با رعایت کامل مقررات ملی و کنترل ساختمان ، تاکید کرد .

    مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به اینکه اخیرا آزمون مهندسان ، کاردان‌ها و معماران تجربی در تمامی رشته‌های موضوع قانون برگزار و نتایج آن به اطلاع کلیه شرکت‌کنندگان رسید ، گفت : در این آزمون نیز همانند تمامی آزمون‌ها ، تعداد قابل توجهی از داوطلبان با تلاش و ممارست توانستند امتیاز لازم را برای ارایه خدمات مهندسی کسب کنند . این گروه از مهندسان افراد برگزیده جامعه مهندسی هستند که موفق به اخذ صلاحیت حرفه‌ای شده‌اند و امیدواریم در انجام وظایف حرفه‌ای آتی خود نیز موفق باشند و بتوانند با به کار بستن اصول اخلاق مهندسی ، سرآمدی خود را بیش از پیش به اثبات برسانند و به جامعه خدمت‌رسانی کنند .

    مانی‌فر تصریح کرد : قطعاً ارتقای ایمنی ساختمان‌های کشور یکی از مهمترین وظایف مهندسان به شمار می‌رود و پذیرفته‌شدگان باید در عمل به این وظیفه ، متعهد باشند . مقررات ملی ساختمان مجموعه‌ای از اصول و قواعد فنی است که به منظور حصول اطمینان از بسیاری موارد از جمله ایمنی ، صرفه اقتصادی و بهداشت ، عملیاتی می‌‌شود .

    وی اظهار امیدواری کرد تا مهندسان با به‌کارگیری کامل این مقررات نه تنها حصول اطمینان از ایمنی ساختمان‌ها را به عموم جامعه ایرانی هدیه کنند بلکه بتوانند دانش و توان فنی و مهندسی خود را در عرصه بین‌المللی نیز به منصه ظهور برسانند .

    مانی‌فر اضافه کرد : دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در تمامی سال‌های برگزاری این آزمون‌ها در تامین شرایط استاندارد کامل همت گماشته است . به طوری‌که در اغلب رشته‌ها بسیاری از پذیرفته‌شدگان توانسته‌اند به درصد بالایی از سوالات پاسخ صحیح بدهند و امتیاز لازم را کسب کنند و این بدان مفهوم است که سطح عمومی سوالات طراحی شده در توان جامعه مهندسی کشور بوده است . بنابراین دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها می‌توانند با کمی ممارست بیشتر در این آزمون‌ها موفق شوند .

    وی توضیح داد : دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در طول سال‌های برگزاری آزمون ورود به حرفه تلاش کرده تا از طریق طراحی سوالات متناسب ، زمینه‌ حضور بهترین دانش آموختگان مهندسی را برای حرفه مهندسی فراهم کند .

    وی با اشاره به اینکه حرفه مهندسی از دو جنبه فردی و اجتماعی حائز اهمیت است ، گفت : جنبه عمومی حرفه مهندسی به حقوق آحاد جامعه مرتبط است و مهندسان موظف هستند تا در طراحی ، نظارت و اجرای ساختمان‌ها به نحوی عمل کنند تا حقوق مردم در آن رعایت شود و این جنبه برای وزارت راه و شهرسازی بسیار حائز اهمیت است .

    مانی‌فر ضمن تاکید بر هرچه تخصصی‌تر شدن خدمات مهندسی افزود : تلاش می‌شود آزمون آتی با کمترین تغییرات در منابع آزمون پیشین و با تعریف صلاحیت‌های جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۱ برگزار شود که زمان دقیق آن پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع ذیربط اعلام خواهد شد .

    یادآور می‌شود این آزمون‌ها رقابتی نیست و حتی تمامی شرکت‌کنندگان هم می‌توانند در تمامی صلاحیت‌ها با کسب امتیاز لازم جزو پذیرفته شدگان باشند .




    مطالب مرتبط

    متقاضیان می‌توانند برای شرکت در این دوره از آزمون‌ها به سایت inbr.ir مراجعه کنند و یا از طریق سامانه آزمون های ورود به حرفه مهندسی ثبت نام خود را انجام دهند .

    |

    رویکرد اصلی ویرایش جدید ، تمرکز بر افزایش تحقق‌پذیری آن با تمرکز بر ۴ حوزه فنی ، اجرایی ، حقوقی و اقتصادی است . بی‌نقص‌ترین قوانین از نقطه نظر فنی ، بدون وجود بستر مناسب برای تحقق‌پذیری در بخش‌های اجرایی ، حقوقی (ضمانت اجرا) و اقتصادی (توجیه‌پذیر بودن) قادر به دستیابی به ...

    |

    رشته صلاحیت‌های مهندسی شامل معماری (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران (نظارت ، محاسبات و اجرا) ، تاسیسات برقی ، (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تاسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری ، ترافیک پایه سه و آزمون‌های (طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان) و ارزیابی ، طرح و ...

    |

    اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است .

    |

    دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تلاش کرده است تا در بازنگری و تدوین مقررات ملی ساختمان ، موضوعات مهمی از جمله حفظ سرمایه‌های ملی، رشد و توسعه فناوری ، روزآمدی مصالح و تجهیزات ، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ارتقای ایمنی را مورد توجه قرار دهد .

    |

    نظرات کاربران