در حال بارگذاری ...
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه‌ های حوزه مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نشست هماهنگی برنامه‌های حوزه مسکن با بررسی آخرین وضعیت آمار و اطلاعات طرح نهضت ملی مسکن ، آخرین وضعیت تامین زمین و همچنین ایجاد هماهنگی برای اجرای مفاد تفاهم‌نامه بین وزارت راه و قرارگاه امام‌ حسن‌ مجتبی(ع) در ساختمان دادمان برگزار شد .

    نشست هماهنگی برنامه‌های حوزه مسکن امروز ۸ اسفند به ریاست رستم قاسمی ، وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاونان وزیر و مدیران عامل شرکت‌های تابعه وزارتخانه در بخش بازآفرینی شهری ایران ، شهرهای جدید ، سازمان ملی زمین و مسکن ، معاونت معماری و شهرسازی ، معاونت مسکن و ساختمان ، بانک مسکن و سایر حوزه‌های مرتبط ، به شکل حضوری و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها به شکل وبیناری برگزار شد .

    در این نشست ، سه دستور مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت . آخرین وضعیت آمار و اطلاعات پروژه‌ها و متقاضیان طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه توسط معاونت مسکن و ساختمان ارایه شد و روند کار مورد بررسی قرار گرفت . همچنین آخرین وضعیت زمین‌های تامین شده در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید و مدیران کل استان‌ها اعلام شد . در عین حال با حضور مسئولان قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، هماهنگی‌های لازم جهت اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه منعقده بین وزارت راه و شهرسازی و این قرارگاه بررسی شد . بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) مقرر است تا حدود یک میلیون واحد مسکونی توسط آن قرارگاه احداث شود که در فاز نخست احداث ۱۰۰ هزار واحد در برنامه است .

    گفتنی است ، طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم است که احداث ۴ میلیون واحد مسکونی را طی چهارسال در برنامه دارد . بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد از طرح مذکور در قالب مسکن شهری در کلانشهرها ، شهرهای بزرگ و مراکز استان ها و در حدود یک میلیون واحد نیز در روستاها و شهرهای کوچک احداث و تکمیل خواهد شد . بر اساس آخرین آمار در کمتر از ۵ ماه گذشته زمین نزدیک به ۹۸۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با کاربری مسکونی تامین شد که کلنگ ۳۲۰ هزار واحد مسکونی انجام شده و یا در حال انجام است . همچنین تامین زمین یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن نیز در حال بررسی و تغییر کاربری قرار دارد .




    مطالب مرتبط

    از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

    |

    در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

    |

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن ، شرکت بازآفرینی شهری ایران ، شرکت عمران شهرهای جدید و دیگر سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه در بخش مسکن ضمن ارایه برنامه‌های پیشنهادی خود، تمامی منابع مالی مورد نیاز ، زیرساخت‌ها و دیگر موارد را به طور شفاف پیش‌بینی کنند تا کار با سرعت پیش برود .

    |

    تمام طرح‌های مسکن مهر این شهرستان تعیین تکلیف شده و میان دستگاه‌های مختلف برای گره گشایی از طرح‌های باقی مانده مسکن شوش تقسیم کار شده است .

    |

    نظرات کاربران