در حال بارگذاری ...
  • تصویب طرح جامع ۵ شهر در استان آذربایجان غربی طی سال جاری

    پای بندی به طرح‌های تفصیلی به عنوان طرحی که در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع ، حدود ثبتی و ملکی ، وضعیت دقیق کاربری‌ها ، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کند در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی استان قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، امسال طرح جامع شهرهای سلماس ، شاهین دژ ، قره‌ضیاء‌الدین ، سردشت و شهر جدید گلمان تصویب شده و قرارداد تهیه طرح جامع شهر ارومیه منعقد شده است .

    سیدمحسن حمزه لو در جلسه کمیسیون ماده ۵ با اعلام اینکه تصویب طرح جامع ۵ شهر استان از شاخص‌ترین فعالیت‌های حوزه شهرسازی و معماری در سال جاری محسوب می‌شود ، گفت : امسال همچنین طرح تفصیلی شهر خوی ابلاغ شده است .

    وی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری‌ها جهت تأمین زیرساخت های لازم برای اجرای نهضت ملی مسکن در اولویت قرار دارد ، افزود : موارد ارجاعی طرح تفصیلی شهرهای ارومیه، مهاباد و اشنویه در جلسه امروز کمیسیون ماده ۵ بررسی شد .

    حمزه‌لو به درخواست‌های افزایش اشغال و تراکم ساختمانی اشاره کرد و ادامه داد : پرونده‌های موردی شهرهای ارومیه ، مهاباد و اشنویه استان به تفکیک در این جلسه بررسی شد که بیشتر موضوع مربوط به تغییر کاربری به مسکونی بود که در زمینه تامین مسکن می‌تواند برای مردم راهگشا باشد .  

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری استان خاطرنشان کرد : پای بندی به طرح‌های تفصیلی به عنوان طرحی که در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع ، حدود ثبتی و ملکی ، وضعیت دقیق کاربری‌ها ، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کند در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی استان قرار دارد .

    جلسه کمیسیون ماده ۵ با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی ، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد .
     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت معماری و شهرسازی در مکاتبه با استاندار تهران از موافقت شورای‌عالی شهرسازی و معماری با مصوبه‌های کمیسیون ...

    |

    مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان پایان یافته که در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده ۵ است و طرح تفصیلی ۱۴ شهر دیگر در مراحل بررسی در جلسات کمیته‌های کارشناسی قرار دارد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران مصوبه شورا را با موضوع مکانیابی و ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار کرمانشاه مصوبه شورا را در خصوص الحاق اراضی پشته کش به ...

    |

    کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های حوزه عمرانی است که برای بررسی طرح‌های تفصیلی شهرها و تغییرات بعدی آن‌ها تشکیل می‌شود .

    |

    نظرات کاربران