در حال بارگذاری ...
  • فناوری‌های نوین صنعت ساختمان به خدمت طرح نهضت ملی مسکن‌ می‌آید

    توسعه فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان یکی از دستور کارهای مهمی است که در برنامه قرار دارد . با توجه به برنامه‌ای که برای طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار است قطعا در همراهی با این نهضت ، برنامه‌های سال آتی به بررسی و تکمیل متقاضیانی مربوط می‌شود که می‌خواهند سیستم سازه‌ای و ساختمانی خود را مجهز به فناوری‌های نوین کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مهندسی سازه و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی یکی از مهمترین برنامه‌های سال آتی را توسعه فناوری‌های نوین صنعت ساختمان برشمرد و به بیان بخشی از پیشنهادهای ارائه شده در اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت .

    فرهنگ فرحبد بخشی از مهمترین فعالیت‌های آن مرکز را در بخش مهندسی سازه برشمرد .

    رییس بخش مهندسی سازه و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت : انجام مطالعات آزمایش‌های پژوهشی روی سیستم‌ها و فعالیت‌های نوین ساختمانی (برخی از بلوک‌های بتنی سبک جدید) و ارزیابی رفتار لرزه‌ای آن‌ها ، انجام مطالعات پژوهشی روی سیستم‌های پیش‌ساخته جدید از نوع سیستم‌های بتن آرمه دیوار باربر که هنوز مطالعات پژوهشی آنها ادامه دارد و مقرر است تا برای ساختمان‌های یک تا دو طبقه استفاده شود . همچنین یکسری ارزیابی‌ها در خصوص سیستم‌ها و فناوری‌های نوین ساختمانی و سیستم‌های سازه‌ای و صدور نظریه فنی برای آنها و ارزیابی و صدور گواهی‌نامه‌های فنی برای برخی از محصولات و فناوری‌های نوین ساختمانی بخشی از فعالیت‌هایی است که بخش مهندسی سازه و ابنیه فنی در سال جاری در دستور کار قرار داد .

    فرحبد با اشاره به اینکه گواهینامه فنی برای محصولات ساختمانی صادر می‌شود ، افزود : وقتی اجزای سازه نمونه‌برداری می‌شود مورد ارزیابی و اعتبارسنجی قرار می‌گیرد که چنانچه امتیاز موردنیاز را کسب کند برای آن اجزای سازه‌ای گواهینامه فنی صادر می‌شود .

    وی در خصوص برنامه‌های سال جاری نیز در بخش مهندسی سازه و ابنیه فنی اعلام کرد : توسعه فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان یکی از دستور کارهای مهمی است که در برنامه قرار دارد . با توجه به برنامه‌ای که برای طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار است قطعا در همراهی با این نهضت ، برنامه‌های سال آتی به بررسی و تکمیل متقاضیانی مربوط می‌شود که می‌خواهند سیستم سازه‌ای و ساختمانی خود را مجهز به فناوری‌های نوین کنند .

    رییس بخش مهندسی سازه و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین بخشی از برنامه‌های پیش‌روی آن بخش را در سال جاری تکمیل مطالعات باقیمانده پژوهشی بخش مهندسی سازه و ابنیه فنی عنوان و تاکید کرد : از فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن استفاده خواهد شد . در همراهی با دولت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، پیشنهادهای مرکز در خصوص مهندسی سازه و ابنیه فنی به وزارتخانه اعلام شده است که این پیشنهادها می‌تواند منجر به سرعت در ساخت ، کاهش هزینه و افزایش کیفیت شود.




    مطالب مرتبط

    امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی با تولیدکنندگان موفق داخلی بتوانیم از ظرفیت این صنایع در پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شویم .

    |

    دغدغه مهم ما کیفیت مصالح ساختمانی بوده و از سال‌های گذشته مرکز تحقیقات ارائه گواهی‌نامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه خود قرار داده است .

    |

    تبیین مقوله صنعتی‌سازی ، وضعیت دانش فنی و فناوری‌های نوین ساختمانی و ابنیه فنی در کشور ، مطلوب و قابل‌قبول است . حلقه گمشده در این بخش ، توجه ناکافی به موضوعاتی از جمله مدیریت ساخت ، مدیریت پروژه، مدیریت اطلاعات ساختمان و موارد نظایر آن است و راه برون‌رفت در این موضوع ، ...

    |

    واحدهای این مجموعه در پلاک‌های ۳۲۰ تا ۴۰۰ متری ساخته خواهند شد . ساختمان‌ها به صورت سه‌طبقه حیاط‌دار طراحی شده و در هر طبقه دو واحد مستقر می‌شود .

    |

    از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

    |

    نظرات کاربران