در حال بارگذاری ...
  • الحاق ۳۳۱ هکتار زمین به محدوده شهرهای استان هرمزگان در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن

    طرح تفکیکی شهرهای استان با توجه به الگوی بومی منطقه و در جهت بهبود کیفیت زندگی ساکنین و مطابق با کلیه ضوابط و سرانه های شهرسازی توسط مهندسین مشاور تهیه و اجرا خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان هرمزگان از الحاق ۳۳۱ هکتار از اراضی واقع در حریم شهرهای استان به محدوده شهر و تصویب این موضوع در جلسه شورای برنامه ریزی استان خبر داد .

    ابراهیم رستم گورانی در همین رابطه با اشاره به ابلاغ قانون نهضت ملی مسکن گفت : پس از دستور اکید وزیر محترم راه و شهرسازی مبنی بر تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور و تسریع در امر ساخت و آغاز عملیات اجرایی و نیاز مبرم به زمین و همچنین ظرفیت های قانونی موجود در شهرهای استان ، اراضی مستعد در کلیه شهرهای استان شناسایی شد .

    وی افزود : به منظور ضرورت تولید مسکن و تامین واحد مسکونی جهت استفاده جوانان و افراد واجد شرایط آنچه که لازم بوده در زمینه تامین زمین و الحاق به شهر‌های استان در نشست های تخصصی با حضور استاندار محترم بررسی شده و در نهایت به جلسه کارگروه و شورای برنامه ریزی استان احاله و با الحاق ۳۳۱ هکتار به شهرهای استان موافقت شد .

    معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان هرمزگان تاکید کرد : طرح تفکیکی شهرهای استان با توجه به الگوی بومی منطقه و در جهت بهبود کیفیت زندگی ساکنین و مطابق با کلیه ضوابط و سرانه های شهرسازی توسط مهندسین مشاور تهیه و اجرا خواهد شد .

    گورانی در پایان تصریح کرد : در کلیه شهرهای استان اراضی مستعد کاربری مسکونی یا در محدوده شهرها شناسایی و تفکیک و یا از طریق الحاق به محدوده شهرها جهت بارگزاری واحدهای مسکونی تامین و برنامه ریزی شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از موافقت با الحاق ۳۶ هکتار به محدوده شهرهای اسفراین ، شیروان و زیارت در راستای نهضت ملی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

    |

    هم اکنون عملیات آماده‌سازی اراضی ۳۵ هکتاری نهضت ملی مسکن شهمیرزاد توسط شهرداری شهمیرزاد در حال اجراست و دستگاه‌های خدمات رسان آب و برق با انجام عملیات انتقال خطوط ، خدمات زیربنایی لازم را فراهم می‌کنند .

    |

    در گلستان تا کنون برای شهرهای گرگان ، گنبد کاووس ، گمیشان ، علی آباد کتول ، بندر ترکمن ، نوکنده ، سیمین شهر ، آق قلا ، خان ببین ، نگین شهر ، گالیکش ، قرق ، کلاله و مراوه تپه طرح متناسب با تخصیص سرانه آموزشی موردنیاز تهیه شد .

    |

    از مهم‌ترین موارد مطرح شده می‌توان به بررسی طرح تفکیکی سایت ۴۶ هکتاری نهضت ملی مسکن در شهر ملک آباد ، تغییر کاربری ، افزایش طبقات ، جانمایی کاربری آموزشی مقیاس محله ، بررسی طرح تفکیکی سایت اداری و بررسی طرح اصلاحی شبکه معابر و... اشاره کرد .

    |

    نظرات کاربران