در حال بارگذاری ...
  • عدم منافات در طرح‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن با طرح نهضت ملی مسکن منافاتی ندارد گفت : قوانین حاکم بر این دو طرح یکسان است .

    علیرضا قاری‌قرآن اظهار کرد : طرح نهضت ملی مسکن با هدف ساخت یک میلیون مسکن در هر سال توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و در قالب یک قانون به دولت تکلیف شده است . به عبارتی ساخت مسکن در قالب قانون جهش تولید مسکن هم قابلیت اجرایی شدن دارد و منافاتی با آن ندارد و حتی در برخی شهرستان‌ها هر دو طرح ادغام شده‌اند .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در رابطه با پیشرفت این پروژه‌ها گفت : طرح اقدام ملی در سطح استان اصفهان و در شهرهای جدید بهارستان ، مجلسی و فولادشهر رو به پیشروی است و ثبت نام نهضت ملی مسکن نیز تا پایان اسفندماه بوده است .  

    قاری‌قرآن با اشاره به یکسان بودن قوانین حاکم بر طرح اقدام ملی مسکن با طرح نهضت ملی مسکن گفت : طرح اقدام ملی توسط دولت مطرح و قرار بر آن شد که طبق آن سالانه ۴۰۰ هزار مسکن ساخته شود ؛ اما طرح نهضت ملی مسکن توسط مجلس تصویب و به دولت ابلاغ شد . 




    مطالب مرتبط

    در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .

    |

    با بررسی‌های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نامی حدود ۹ هزار نفر دارای فرم "ج" سبز بودند و برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که تا کنون تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند . با توجه به اینکه در بعضی از شهرها زمین دولتی آماده داشتیم زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان ...

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر ، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .  

    |

    نظرات کاربران