در حال بارگذاری ...
  • تحویل و تحول بیش از ۲۰۰۰ هکتار اراضی داخل و خارج از حریم برخوار در سال ۱۴۰۰

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان برخوار گفت : در سال ۱۴۰۰ اقدامات لازم در راستای تحویل و تحول اراضی داخل و خارج از حریم و صدور سند تک برگ با مساحتی بیش از دو هزار هکتار بعمل آمد .

    صادق حاجی رزوه اظهار داشت : در حوزه املاک و حقوقی ، این اداره همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در راستای تفاهم نامه فی‌مابین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم ، در سال ۱۴۰۰ اقدامات لازم در راستای تغییر وتحویل وتحول اراضی منابع طبیعی و صدور سند تک برگ با مساحتی بیش از دو هزار هکتار بعمل آمد .  

    وی با بیان اینکه این اداره در سال گذشته ۸۰ سند در سامانه «سادا» (سامانه ملی ثبت اسناد) ثبت کرده است اذعان داشت : پیگیری های لازم جهت تخصیص زمین برای ساخت مسکن محرومین ، خانواده‌های دارای دوعضو معلول (بهزیستی) ، خانوادهای محترم شهدا ، ایثارگران و جانبازان انجام پذیرفت .  

     رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان برخوار بیان داشت : در حوزه مسکن و ساختمان ، با تلاش‌های بعمل آمده احداث عملیات اجرایی یکهزار و ۴۱۴ واحد از پروژه طرح اقدام ملی مسکن دولت آباد آغاز شد ، همچنین نقل وانتقال معاملات دوم و سوم مسکن مهر (شامل صدور قرارداد اجاره عرصه جدید ، دریافت تاییدیه اداره‌کل راه وشهرسازی و ورود اطلاعات در سامانه مسکن مهر) و دریافت اسناد رهنی و اخذ اسناد باقی مانده آپارتمان‌های مسکن مهر و تحویل به متقاضیان از دیگر اقدامات بعمل آمده بوده است .  

    وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری به پیگیری تصویب محدوده بافت‌های ناکارآمد ، تاریخی ، میانی و فرسوده شهری شاپور آباد ، حبیب آباد ، خورزوق ، دولت آباد ، سین ، دستگرد و کمشچه ، بررسی و پیگیری تصویب طرح‌های عمرانی در محدوده های مصوب بافت فرسوده شهرداری‌ها جهت پرداخت یارانه دولت به طرح های مذکور ، تخصیص قیر بازآفرینی برای محله های هدف شش شهر و آسفالت محله‌های هدف دستگرد - کمشچه - خورزوق اشاره کرد .

    وی در خصوص حوزه شهرسازی و معماری این اداره به اخذ و تکمیل مدارک ، بازدید و تهیه گزارش درخواست‌های  موارد جاری شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ بررسی و پیگیری پنج طرح تفصیلی مصوب (شهر) بعمل آمد و هفت محله هدف (برای هر شهر یک محله) به تصویب رسید . 




    مطالب مرتبط

    در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

    |

    اراضی تحت پوشش این یگان ، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع‌ شده‌اند که اقدامات لازم در بخش‌های پیشگیری و پیگیری ، انجام و اراضی متعلق به بیت المال با اجرای احکام حقوقی و یا رفع تصرف فوری از ید متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده می‌شود .

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    از میان شاخص‌های مدیریت زمین ، اخذ اسناد اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم و همچنین شناسایی منابع جدید به ترتیب با ۲۰۰ درصد و ۱۹۸ درصد تحقق جلوتر از اهداف تعیین شده بوده که نشان از برنامه ریزی و تلاش بی وقفه کارکنان این حوزه دارد . 

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر ، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .  

    |

    نظرات کاربران