در حال بارگذاری ...

تامین ۷۰ درصد اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

بر اساس آمار عملیات اجرایی ۸۸۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است . همچنین حدود ۳۲۰ هزار واحد نیز وارد عملیات اجرایی شدند که مجوع آنها بالای یک میلیون در سطح کشور است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است از عملیاتی شدن ۲ میلیون واحد مسکونی این طرح در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد .

رستم قاسمی در نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس ضمن تشکر از نمایندگان مجلس برای اصلاح و تصویب بودجه ۱۴۰۱ در جهت تقویت وزارت راه و شهرسازی با تشریح فعالیت های حوزه مسکن ادامه داد : هم اکنون حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد زمین آماده آغاز عملیات اجرایی است که با این میزان زمینی که آماده شده است به همراه آغاز عملیات اجرایی بیش از ۸۸۰ هزار واحد مسکونی ، بیش از ۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است .

قاسمی توضیح داد : بر اساس آمار عملیات اجرایی ۸۸۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است . همچنین حدود ۳۲۰ هزار واحد نیز وارد عملیات اجرایی شدند که مجوع آنها بالای یک میلیون در سطح کشور است . با برنامه‌ریزی‌هایی وزارت راه و شهرسازی در ۶ ماهه سال جاری (۱۴۰۱) سهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ۲ میلیون واحد مسکونی می رسد و با این احتساب ، تلاش خواهد شد تا در زمانبندی اعلام شده واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی احداث و تکمیل شود .

تشکیل بانک زمین و ارزیابی از اراضی در اختیار وزارت راه و شهرسازی

وی در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل بانک زمین در وزارت راه و شهرسازی را از جمله اقدامات مناسب ارزیابی کرد و گفت : بخش عمده اراضی تامین شده طرح نهضت ملی مسکن از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی است و انتظار می‌رود تا سایر وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها در تامین اراضی برای اجرای مسکن همکاری بیشتری با وزارت راه و شهرسازی داشته باشند .

قاسمی اعلام کرد : ایجاد شهرها و شهرک‌های جدید از دیگر برنامه‌هایی است که وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار دارد . در همین خصوص نیز حدود ۳۰ شهرک جدید در مراحل تغییر کاربری هستند و به زودی ایجاد خواهند شد .

وی تکمیل و واگذاری واحدهای مسکونی باقیمانده مسکن مهر را بیش از ۲۰۰ هزار واحد برشمرد و فعالیت برای اتمام این واحدها را یادآوری کرد .

در دیدار وزیر راه و شهرسازی با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، معاونان این وزارتخانه نیز حضور داشتند و در بخش مسکن گزارشی از اقدامات انجام شده توسط معاونان ارایه و بررسی موضوع حمل و نقل به جلسه دیگری موکول شد . همچنین در ادامه رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضای این کمیسیون به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند .




مطالب مرتبط

از نیمه سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفته شد که زمین‌های روستایی را وارد مدار ساخت کنیم و از این طریق ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در کشور معادل ۴۰ هکتار زمین تأمین و مقرر شد با واگذاری کار ساخت واحدها به مردم از بروز مجدد مشکلات همانند زمان اجرای مسکن مهر جلوگیری و کارها با شتاب بیشتری ...

|

سهم استان خوزستان در طرح نهضت ملی مسکن ، حدود ۱۰۰ هزار واحد بوده که بخشی از آنها در قالب بافت‌های فرسوده و طرح جوانی جمعیت اجرا می‌شود .

|

استان قزوین یکی از استان‌های هدف ما با ۶۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن است که با توجه به سرعت و شتاب پروژه‌ها امیدواریم تا پایان دولت این هدف‌گذاری محقق شود .

|

باید توجه داشت که قیمت تمام شده مسکن تابعی از تورم است اما همواره یکی از خواسته‌های ما این بوده بخش‌ها و متغیرهایی که قیمت تمام شده مسکن را تحت الشعاع قرار می‌دهند به‌ویژه فولاد و سیمان در حوزه مصالح مورد توجه قرار گیرند که در جلسه آینده شورای‌عالی مسکن تصمیمات خوبی اتخاذ ...

|

در شهر چابهار ۵ سایت با مساحت ۴۳۲ هکتار و ۱۸ هزار و ۲۹ واحد در دست ساخت قرار دارد که آماده سازی طرح نهضت ملی مسکن نخل چابهار از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی برخوردار است .

|

نظرات کاربران