در حال بارگذاری ...
  • ضرورت ترسیم یک نقشه راه برای ساخت مترو شهر جدید پردیس

    متروی تهران - پردیس به طول ۲۵ کیلومتر به صورت رفت و برگشت است که اکثر طول مسیر آن در تونل پیش بینی و طراحی شده و دارای دو ایستگاه در طول مسیر خواهد بود . جمعیت‌پذیری ، تعادل بخشی به بازار مسکن شهر تهران ، صرفه‌جویی در مصرف سوخت ، کاهش آلودگی هوا ، کاهش بار ترافیک و کاهش زمان سفر از اهداف احداث خطوط ریلی در شهر جدید پردیس است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه هماهنگی و برنامه پروژه متروی شهر جدید پردیس با حضور مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، نمایندگان استانداری تهران ، شهرداری ، وزارت راه و شهرسازی و سرمایه گذار پروژه برگزار شد .

    جلسه هماهنگی و برنامه ریزی حوزه های فنی ، اجرایی و مالی بین ارکان گوناگون پروژه متروی شهر جدید پردیس با حضور علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد .

    جعفری در این جلسه با اشاره به اینکه با توجه به ابعاد وسیع فنی، مالی و تکنیکال این پروژه پیش از آغاز عملیات اجرایی نیازمند ترسیم یک نقشه راه کامل هستیم گفت : در این مسیر ایجاد هماهنگی و ارتباط دوستانه بین ارکان پروژه امری بسیار مهم و ضروری است که خوشبختانه در حال حاضر با همکاری شهرداری معارض های موجود در مسیر پروژه مذکور رفع و این مسئله برطرف شده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد : نکته حائز اهمیت آن است که در این راه، طرحی به مرحله اجرا برسد که هیچ نقطه ابهام و نقدی در حوزه فنی نداشته باشد . از آنجایی که ۳۰ درصد از هزینه‌های پروژه از سوی سرمایه‌گذار، ۳۰ درصد از بودجه‌های مصوب دولتی و ۴۰ درصد از سوی شرکت عمران شهرهای جدید تأمین می شود ؛ نحوه همکاری‌های مالی بین بخش‌های مختلف برای جلوگیری از توقف پروژه بسیار حائز اهمیت است که همگی پس از تعیین هزینه تمام‌شده پروژه به تاریخ امروز باید آن را مشخص کنند .

    این مقام مسئول با تأکید بر ضرورت انجام بازمهندسی طرح با نگاه مهندسی ارزشی با هماهنگی مشاوران طرح ، دفتر فنی استانداری و شهرداری ظرف مدت زمان مشخص بیان کرد : پس از اتمام این مرحله مقدمات فعالیت برای آغاز عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه به سرعت انجام شده و در این مسیر از مشارکت نخبگان ، مردم و رویکردهای مدیریتی لازم نیز استفاده شود .

    گفتنی است متروی تهران - پردیس به طول ۲۵ کیلومتر به صورت رفت و برگشت است که اکثر طول مسیر آن در تونل پیش بینی و طراحی شده و دارای دو ایستگاه در طول مسیر خواهد بود .

    جمعیت‌پذیری ، تعادل بخشی به بازار مسکن شهر تهران ، صرفه‌جویی در مصرف سوخت ، کاهش آلودگی هوا ، کاهش بار ترافیک و کاهش زمان سفر از اهداف احداث خطوط ریلی در شهر جدید پردیس است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حکمی ، احمد مرزبان را به عنوان مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس منصوب کرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تأمین ۱۰۱ دستگاه آسانسور برای بیش از هزار واحد مسکن مهر دارای نقص در شهر جدید پردیس خبر ...

    |

    در شهر جدید پردیس ۲۰۴۳ واحد نهضت ملی مسکن با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد در دست اقدام قرار دارد که پیش‌بینی شده است ۴۳۲ واحد آن تا پایان سال تحویل مردم شود . همچنین از ۱۱ هزار و ۵۹۲ واحد مسکن مهر نیز امسال تا بهمن ماه ۳۰۰۰ واحد افتتاح و بهره برداری می شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، احمد مرزبان طی حکمی از سوی سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس منصوب شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آمادگی برای افتتاح ۲ هزار و ۵۷۰ واحد مسکونی پردیس در مهرماه امسال خبر داد .

    |

    نظرات کاربران