در حال بارگذاری ...
  • افتتاح حساب بانکی برای بیش از ۶ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل

    هم اکنون زمین مورد نیاز رایگان برای احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در اکثر شهرستان‌های استان به استثنای شهرهای بیله سوار و اردبیل تامین شده و از ابتدای اردیبهشت ماه امسال پروژه های ساخت مسکن نهضت ملی در همه شهرستان‌های دارای زمین آغاز خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : از آغاز ثبت نام از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۶۹ هزار و ۲۰۰ متقاضی در این استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد برای ۶ هزار و ۳۹۳ نفر افتتاح حساب بانکی صورت گرفته و یک‌هزار و ۷۶۸ نفر نسبت به واریز مرحله اول سهم آورده خود اقدام نموده اند .

    محبوب حیدری گفت : از مجموع ۶۹ هزار و ۲۰۰ متقاضی ثبت نام کرده در این طرح ۳۷ هزار و ۷۴ نفر حائز شرایط بهره مندی از این مسکن شناخته شدند و پس از پالایش متقاضیان در این مرحله با بررسی‌های صورت گرفته ، ۲۵ هزار و ۴۵۰ نفر تایید نهایی شدند .

    وی با بیان اینکه احداث ۶۳ هزار و ۵۳۱ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل قرار دارد ، افزود : هم اکنون زمین مورد نیاز رایگان برای احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در اکثر شهرستان‌های استان به استثنای شهرهای بیله سوار و اردبیل تامین شده و از ابتدای اردیبهشت ماه امسال پروژه های ساخت مسکن نهضت ملی در همه شهرستان‌های دارای زمین آغاز خواهد شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : روند تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهر بیله‌سوار در حال تکمیل بوده و بزودی زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی برای احداث به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تحویل می‌شود . علت طولانی شدن زمان تامین زمین برای احداث واحدهای مسکونی این طرح در شهر اردبیل، تعداد بسیار بالای متقاضیان ثبت نام کرده و دارا بودن شرایط زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح است .

    وی خاطرنشان کرد : با هدف کاهش هزینه تمام شده مسکن، طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل با استفاده از زمین های رایگان در اختیار اداره کل راه و شهرسازی و در مکان هایی احداث خواهد شد که امکانات زیرساختی در آن مناطق مهیا باشد . در صورت خرید و یا تامین زمین این طرح از محل اراضی در اختیار بخش خصوصی هزینه تمام شده مسکن بالا رفته و این هزینه را باید صاحبان واحدهای مسکونی متقاضی پرداخت کنند .

    وی با بیان اینکه ملاک بهره‌مندی از واحدهای مسکونی طرح ملی جهش مسکن واریز بموقع آورده و سهم متقاضی به شماره حساب‌های اعلام شده است، گفت: آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی در سطح شهرستان‌ها نیز تابع شرایط سهم آورده متقاضیان این مسکن بوده و و آن دسته از شهرستانهایی که دارای سهم آورده بیشتری باشند از تعداد بیشتر واحدهای مسکونی بهره مند می‌شوند .

    حیدری همچنین با توصیه به متقاضیان و ثبت‌نام کنندگان این طرح برای واریز به موقع سهم آورده خود اظهار کرد: در صورت پایان مهلت مقرر واریز آورده سهم متقاضی، ثبت‌نام‌کنندگان قبلی از لیست بهره‌مندی از این مسکن حذف خواهند شد .

    مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به محدودیت فصل کاری در استان اردبیل اظهار کرد : تکلیف همه دستگاه های اجرایی در خصوص همکاری با اجرای طرح نهضت ملی مسکن مشخص شده و انتظار از همه مسئولین دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان همکاری لازم در اجرای بهینه این طرح است .




    مطالب مرتبط

    طبق تفاهم انجام گرفته ساخت پروژه‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و همچنین شهر مرزی پارس آباد مغان به اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان واگذار شده است . 

    |

    این تعداد واحد مسکونی توسط چهار سازنده شامل اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ، ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره)، شرکت زرین ستون شمالغرب و شرکت شاخص کار کوشا در حال احداث است .

    |

    اخذ پروانه برای ۹۶ واحد از ۱۲۹ واحد مسکونی ویلایی در شهرک ولیعصر (عج) گرمی صورت گرفته که از این ۹۶ واحد ۱۵ واحد به اتمام رسیده و تعداد۴۰ واحد در مرحله اسکلت و دیوارچینی بوده ، ۲۰ واحد در مرحله اجرای فونداسیون قرار داشته و مابقی در مرحله شروع عملیات اجرایی است .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    موظف هستیم واحدهای مسکونی با کیفیت بالا و استاندارد به مردم و متقاضیان که عمدتا از اقشار ضعیف جامعه هستند تحویل دهیم و در این موضوع هیچ بهانه ، کم‌کاری و قصور را قبول و تحمل نخواهیم کرد .

    |

    نظرات کاربران