در حال بارگذاری ...
  • ثبت نام ۴۱۴ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان فارس

    در استان فارس حدود دو هزار هکتار زمین در حال حاضر احصا شده است و در حدود یکهزار و ۲۵۰ هکتار در مراحل تهیه نقشه و آماده سازی قرار دارد . در این راستا برای مابقی اراضی پروژه تعریف شده و برای طرح اقدام ملی نزدیک به ۲۰ هزار واحد پروژه آغاز شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس ضمن اعلام ثبت نام ۴۱۴ هزار در در طرح نهضت ملی مسکن گفت : شهر جدید صدرا با ۱۲۵ هزار ثبت نام صدرنشین متقاضی مسکن است و پس از آن شهر مرودشت با ۲۷ هزارثبت نام دومین شهر پر متقاضی در استان است .

    محمودرضا طالبان ضمن اعلام ثبت نام ۴۱۴ هزار نفردر طرح نهضت ملی مسکن در این استان اظهار کرد : تاکنون ۳۷ درصدپالایش ها انجام شده و سهمیه استان فارس ۲۸۰ هزار واحد است  که تعداد ثبت نامی ها بیش از سهمیه استان است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در مورد تامین زمین گفت : در استان فارس حدود دو هزار هکتار زمین در حال حاضر احصا شده است و در حدود یکهزار و ۲۵۰ هکتار در مراحل تهیه نقشه و آماده سازی قرار دارد . در این راستا برای مابقی اراضی پروژه تعریف شده و برای طرح اقدام ملی نزدیک به ۲۰ هزار واحد پروژه آغاز شده است .

    طالبان بیشترین ثبت نامی استان را شهر جدید صدرا نام برد و افزود : شهر جدید صدرا در شیراز با ۱۲۵ هزار ثبت نامی صدرنشین و متقاضی ثبت نام در استان است و پس از آن شهر مرودشت با ۲۷ هزارثبت نام دومین شهر پر متقاضی است .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان در مورد نحوه ساخت مسکن نیز افزود : در شهرهای کوچک که مشکل زمین وجود ندارد قطعات به صورت دو طبقه و چهار واحدی خواهد بود ولی در شهرهای شیراز ، مرودشت ، کازرون ، فسا و جهرم که به شدت کمبود زمین وجود دارد ، واحدهای مسکونی به صورت چهار طبقه یا ۶ طبقه ساخته خواهد شد و در شهر شیراز این احتمال وجود دارد که تعداد طبقات افزایش یابد .

    طالبان در پایان در مورد شهر جدید صدرا خاطرنشان کرد : این شهر یکی از پیشروترین شهرهای کشور بوده که با داشتن همه امکانات رفاهی برای شهروندان ، زندگی در آن جاری است .

    گفتنی است شهر جدید صدرا در دهه هفتاد با هدف اسکان سرریز جمعیت کلانشهر شیراز احداث شد؛ شهری که در غرب شیراز واقع شده  است و حدود ۲۰ کیلومتر با مرکز کلانشهر شیراز فاصله دارد .




    مطالب مرتبط

    در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

    |

    واحدهای این مجموعه در پلاک‌های ۳۲۰ تا ۴۰۰ متری ساخته خواهند شد . ساختمان‌ها به صورت سه‌طبقه حیاط‌دار طراحی شده و در هر طبقه دو واحد مستقر می‌شود .

    |

    از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

    |

    در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

    |

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    نظرات کاربران