در حال بارگذاری ...

پیش بینی پرداخت وام ودیعه مسکن به ۸۰۰ هزار نفر مستاجر

پیش بینی می‌کنیم ۸۰۰ هزار مستأجر متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن باشند ؛ متقاضیان ابتدا باید اجاره‌نامه رسمی داشته باشند که کد رهگیری داشته باشد همچنین ملکی به اسم آنها نباشد و تسهیلات فعال مسکن در شبکه بانکی نداشته باشند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ؛ معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت : پیش بینی می شود ۸۰۰ هزار نفر متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن باشند .

سحابی درباره تسهیلات ودیعه مسکن اظهار کرد : در جلسه ۶ اردیبهشت شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن را تعیین کرد که به ترتیب ۶۰، ۴۵ و ۳۵ میلیون تومان برای تهران ، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و سایر شهرها در نظر گرفته شده است . نرخ سود این تسهیلات نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است که در حال حاضر ۱۸ درصد است دوره بازپرداخت هم حداکثر ۵ سال است .

این مقام مسئول در بانک مرکزی یادآور شد : طی چند روز آتی همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی نحوه ثبت‌نام در سامانه‌ای که برای این تسهیلات در نظر گرفته را اعلام خواهند کرد ؛ اجاره‌نامه متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن باید در این سامانه بارگذاری شود . باید متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن اجاره نامه دارای کد رهگیری داشته باشند و اجاره نامه دستی مورد پذیرش نخواهد بود ؛ مالکیت آنها نیز بررسی می‌شود که ملکی به نام آنها نباشد .

سحابی ادامه داد : پیش بینی می‌کنیم ۸۰۰ هزار مستأجر متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن باشند ؛ متقاضیان ابتدا باید اجاره‌نامه رسمی داشته باشند که کد رهگیری داشته باشد همچنین ملکی به اسم آنها نباشد و تسهیلات فعال مسکن در شبکه بانکی نداشته باشند .

وی خاطرنشان کرد : جزئیات دیگر شرایط ، سامانه ثبت‌نام و همچنین نحوه معرفی به بانک عامل طی چند روز آینده از سوی وزارت راه و شهرسازی تشریح خواهد شد . ۲۰ بانک به عنوان بانک عامل در نظر گرفته شده که افرادی که از سوی وزارت راه و شهرسازی پالایش شده‌اند ، باید با اصل شناسنامه ، اجاره نامه و دیگر مدارک هویتی به بانک‌های عامل مراجعه کنند .




مطالب مرتبط

پنج‌هزار و ۲۰۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ ۲۷۸ میلیارد و ۵۷ میلیون تومان به متقاضیان واگذار شد .

|

با توجه به تاکیدات مکرر رییس‌جمهور مبنی بر کاستن دغدغه‌های مردم در تامین ودیعه مسکن ، بانک مسکن با تمام توان و تلاش خود ، نسبت به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره) ، مددجویان سازمان بهزیستی کشور و سایر متقاضیان محترم اقدام کرده است .

|

انتظار می‌رود تا در سال جدید تمامی بانک‌ها به‌ویژه بانک سامان در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن همکاری بیشتری داشته‌ باشند .

|

از تعداد افراد واجد شرایط شناخته شده تاکنون ۹۱۳ هزار و ۳۶۴ متقاضی حائز شرایط برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌های معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با ۳۹۲ هزار و ۳۰۳ متقاضی انعقاد قرارداد کرده‌اند .

|

ایجاد شهرهای ساحلی در راستای تحقق اقتصاد دریاپایه ، پروژه‌ای بین نسلی است و منافع تحقق آن بر زندگی نسل بعدی تأثیر می‌گذارد . ایجاد شهرهای ساحلی در مکران نقطه عطف تمدنی برای ایران اسلامی است و سبب خیر بلند کشور به‌سمت توسعه خواهد شد .

|

نظرات کاربران