در حال بارگذاری ...
  • افتتاح ۷۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید اندیشه تا پایان سال جاری

    پروژه‌های عمرانی و احداث کارگاه ساختمانی در اندیشه برای ۱۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای بیش از ۷ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است . عملیات اجرایی شهر جدید اندیشه که از سال ۷۰ آغاز شد ، محصول نظام شهرسازی و معماری نظام جمهوری اسلامی ایران است و با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت به سقف جمعیتی پیش‌بینی شده در طرح جامع نزدیک شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ؛ مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه از افتتاح ۷۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن تا پایان سال جاری خبر داد و گفت : این پروژه‌ها سال آینده به صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید .

    مهدی مسلم خانی درباره پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در این شهر جدید از آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد خبر داد و گفت : در حال حاضر این واحدهای مسکونی پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی دارند .

    وی نوع ساخت و سازها در این شهر را به صورت مشارکت با بخش خصوصی دانست و افزود : تا پایان امسال ۷۰۰ واحد افتتاح می‌شود و تا سال آینده نیز این طرح‌ها به صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید .

    مسلم خانی از جمله اهداف ساخت و سازها در شهر اندیشه را تامین مسکن برای دهک‌های میانی جامعه ، تامین منابع برای دولت به منظور استفاده در ساخت و ساز شهرها و شهرک‌های جدید و توسعه خدمات برای شهروندان این شهر دانست . پروژه‌های عمرانی و احداث کارگاه ساختمانی در اندیشه برای ۱۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای بیش از ۷ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است . عملیات اجرایی شهر جدید اندیشه که از سال ۷۰ آغاز شد ، محصول نظام شهرسازی و معماری نظام جمهوری اسلامی ایران است و با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت به سقف جمعیتی پیش‌بینی شده در طرح جامع نزدیک شده است .

    مسلم خانی با بیان اینکه مجموع شهر اندیشه همه خدمات مورد نظر برای شهروندان را در حوزه آموزشی ، درمانی ، اداری ، فضای سبز ، مذهبی و ... تامین کرده است ،‌ گفت : نیازهای اولیه ساکنین تامین شده و هدف کنونی ارتقاء کیفیت زندگی آن‌هاست .

    وی از جمله پروژه‌های در دست اجرا در شهر اندیشه را کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان ، پروژه فرهنگی - اجتماعی ایوان اندیشه با هدف اشتغالزایی و کارآفرینی برای بانوان شهر اندیشه ، مسیر پیاده محور رهیاب به طول یک کیلومتر ، پیاده راه سلامت به طول ۳ کیلومتر و موزه دفاع مقدس به منظور ارتقاء کیفیت زندگی و افزایش خدمات شهر جدید بیان کرد . شرکت عمران شهرهای جدید مسئولیت راهبری ، اجرا و احداث شهر و شهرک در چند استان را بر عهده دارد که از جمله آن‌ها شهرک نیشتمان در استان کردستان ، شهر جدید مهرگان در استان قزوین ، شهر جدید پرنیان در استان قم و شهر جدید حورا در استان همدان است .

    وی ادامه داد : این پروژه‌ها در مرحله مطالعات طرح جامع و آماده سازی قرار دارد و از اواسط سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود . با توجه به اینکه صنعت ساختمان از صنایع پیشران اقتصاد کشور بوده و صنعتی است که ۲۰۰ صنعت دیگر را درگیر می‌کند ، اشتغالزایی بالایی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم به همراه دارد .

    مسلم خانی تاکید کرد : صنعتی سازی مسکن و استفاده از تکتولوژی‌های جدید در ساخت و ساز واحدهای مسکونی باعث می‌شود ، حوزه مسکن در به چرخش درآوردن چرخ اقتصاد نقش بسزایی ایفا کند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آمادگی برای افتتاح ۲ هزار و ۵۷۰ واحد مسکونی پردیس در مهرماه امسال خبر داد .

    |

    پروژه‌های آماده‌سازی در فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های باقیمانده در بحث مسکن مهر پردیس است که در همین راستا امروز مبالغی به حساب پیمانکار آماده‌ساز این فاز واریز شد . همچنین با توجه به اهمیت آماده‌سازی‌ها ، تامین قیر یارانه‌ای برای پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت ...

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    طی یک سال گذشته ، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی ، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی ، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی ، مطالعات ساختاری فضائی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان ، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار ، آماده ...

    |

    در شهر جدید فولادشهر افزون بر ۶۸ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند و در حال حاضر برای افزون بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد و برای بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    |

    نظرات کاربران