در حال بارگذاری ...
  • سرعت بخشی به بررسی طرح‌های تفصیلی شهرهای استان اصفهان

    در یک هفته اخیر جلسات کمیته کارشناسی شهرهای شاپور آباد ، منظریه ، خمینی شهر و شهرضا برگزار شد که در این جلسات موارد جاری شهر شاپورآباد و طرح تفصیلی شهرهای خمینی شهر ، شهرضا و منظریه مورد بررسی قرار گرفت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : برنامه ریزی‌های لازم بعمل آمده تا در بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی با توجه به وسعت برخی شهرهای استان تسریع شود .

    محمد بنائیان اظهار کرد : با توجه به تعدد شهرهای استان و سیر مراحل طولانی بررسی طرح‌های تفصیلی ، رویکرد این اداره‌کل در خصوص بررسی این طرح‌ها ، برگزاری جلسات متعدد و منظم کمیته کارشناسی است . براین اساس برنامه ریزی‌های لازم بعمل آمده تا در حد امکان بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی با توجه به وسعت برخی شهرهای استان در کمترین زمان ممکن انجام شود .  

    معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت : در یک هفته اخیر جلسات کمیته کارشناسی شهرهای شاپور آباد ، منظریه ، خمینی شهر و شهرضا برگزار شد که در این جلسات موارد جاری شهر شاپورآباد و طرح تفصیلی شهرهای خمینی شهر ، شهرضا و منظریه مورد بررسی قرار گرفت .  

     وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته دو مرتبه جلسه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان برگزار شد گفت : در جلسه کمیسیون ماده پنج شهرهای لایبید ، شاهین شهر و گرگاب ، طرح تفصیلی شهر لایبید (وضع موجود و تدقیق محدوده) ، موارد تغییر کاربری و اصلاح ضابطه شهر شاهین شهر و موارد تغییر کاربری شهر گرگاب بررسی شدند .  

    بنائیان اضافه کرد : همچنین در جلسه دیگر کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان ، موارد اصلاح گذر ، تغییر کاربری و اصلاح ضابطه شهر بهارستان در خصوص طرح اقدام ملی مسکن مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گرفت .  

    وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اذعان داشت : در این جلسه به بررسی موارد مطرح شده در کارگروه زیربنایی پرداخته شد .  

     




    مطالب مرتبط

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    جایگاه کمیسیون ماده پنج در استان کاملاً مشخص است لذا هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند .

    |

    موضوع حائز اهمیت این است که شهرداری بدون اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان مجاز به اعطای حداکثر تراکم تشویقی نیست و عملکرد مدیریت شهری در ارتباط با اجرا و تحقق خدمات عمومی در دو مصوبه قبلی ، در تسریع و تسهیل ادامه فرآیند اخذ مصوبات آتی موثر است .

    |

    در نگرش و روش نوین ، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها ، مشارکتی‌بودن فرایند تدوین برنامه است ، بنابراین سازمان‌های مردم‌نهاد در صورت مشارکت فعال در این زمینه ، می‌توانند نقش بی‌بدیلی در پیشرفت و توسعه اصفهان ایفا کنند .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    نظرات کاربران