در حال بارگذاری ...
  • تامین اراضی ساخت یک میلیون و ۳۶۴ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

    همکاری سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر تامین اراضی توسط وزارت راه و شهرسازی راهکاری است که می‌تواند برای رفع نیاز مردم به مسکن موثر باشد . بنابراین در اجرای طرح نهضت ملی مسکن سایر دستگاه‌ها نیز باید در تامین اراضی اهتمام داشته باشند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان فرصت استان‌ها را برای تامین اراضی ، پالایش نهایی متقاضیان و اجرای طرح نهضت ملی مسکن را پایان خردادماه ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت : اراضی یک میلیون و ۳۶۴ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن با کاربری مسکونی تامین شده است .

    محمود محمودزاده در نشست بررسی پیشرفت تامین اراضی ، تعیین تکلیف متقاضیان نام‌نویسی شده و اجرای عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن که امروز ۳۱ اردیبهشت ماه به ریاست رستم قاسمی و با حضور تمامی معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن و شهرسازی ، شرکت ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه در حوزه مسکن و همچنین مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها برگزار شد ، گفت : همکاری سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر تامین اراضی توسط وزارت راه و شهرسازی راهکاری است که می‌تواند برای رفع نیاز مردم به مسکن موثر باشد . بنابراین در اجرای طرح نهضت ملی مسکن سایر دستگاه‌ها نیز باید در تامین اراضی اهتمام داشته باشند .

    محمودزاده توضیح داد : بر اساس قانون استانداران رییس شورای مسکن استان هستند و مسیولیت تامین مسکن در استان‌ها و شهرهای کشور بر عهده آنهاست .

    در نشست بررسی روند پیشرفت اجرای طرح نهضت ملی مسکن همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی به تمامی مدیران کل راه و شهرسازی تاکید کرد که حداکثر تا پایان خردادماه فرصت دارند تا درخصوص تامین اراضی، تعیین تکلیف متقاضیان طرح و اجرای طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند .  

    سیستان و بلوچستان و بوشهر رکورد داران تامین زمین

    محمودزاده بر اهتمام سایر دستگاه‌ها برای تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت : بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از متقاضیان به کارتابل استان‌ها معرفی شده‌اند تا روند پالایش آنها تکمیل شود . 

    وی از تامین اراضی یک میلیون و ۳۶۴ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن با کابری مسکونی خبر داد و اعلام کرد : بیشترین تامین زمین در سیستان و بلوچستان و بوشهر و کمترین اراضی در کردستان ، لرستان ، کرمان ، تهران تامین شده است که ضرورت دارد تا روند تامین اراضی سرعت یابد .




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    یکی از دغدغه‌های مهم دولت ایجاد اشتغال بود که در این استان با ساخت سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه‌ بر ایجاد امید برای خانه‌دار شدن بین اقشار کم ، فضای مناسب برای ایجاد اشتغال تا چند سال آینده در این منطقه ایجاد شده است .

    |

    با تاکید دولت سیزدهم بر توانمند سازی تعاونی ها در ساخت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن این استان ، از ظرفیت های تعاونی ها استفاده شد که نقش مهمی در اجرای سریع کار داشت .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

    |

    وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده است .

    |

    نظرات کاربران