در حال بارگذاری ...
  • بررسی افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات ویژه نوسازی بافت فرسوده

    به منظور ترغیب مردم و سازندگان جهت مشارکت در نوسازی بافت‌های فرسوده پیشنهاد طولانی شدن بازپرداخت تسهیلات ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده معادل نهضت ملی مسکن مورد تایید وزیر محترم راه و شهرسازی رسیده است که به زودی عملیاتی خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از بررسی افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات ویژه نوسازی خبر داد .

    محمد آئینی گفت : تعداد متقاضیان دریافت تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری در دولت سیزدهم از مرز ۲۰ هزار واحد عبور کرد که در مجموع این متقاضیان در بیش از ۴ هزار و ۸۷۰ پروژه متقاضی دریافت تسهیلات نوسازی بوده‌اند . استان‌های تهران ، آذربایجان‌شرقی ، مازندران ، اصفهان و گلستان به لحاظ تعداد واحد‌های در حال نوسازی در رتبه‌های اول تا پنجم هستند .

    آئینی تصریح کرد : شرکت بازآفرینی شهری صرفا به دنبال افزایش تراکم در بافت‌های هدف بازآفرینی نیست و از رعایت تناسب ساخت‌وساز با شرایط شهرها و اقلیم‌های متفاوت استقبال می‌کند . از هر پلاک فرسوده‌ای که تجمیع و وارد فرایند نوسازی شد میانگین ۵ واحد به تعداد هر پلاک در حال احداث است‌که در این فرایند ۱۵ هزار واحد مازاد احداث و وارد بازار می‌شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی از عموم سازندگان دعوت کرد تا در نوسازی بافت فرسوده مشارکت کنند و در جریان نوسازی از حمایت‌های دولت و شهرداری ها بهره‌مند شوند . متقاضیان نوسازی در بافت فرسوده از دو امکان تسهیلات ویژه بازآفرینی شهری و یا تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن می‌توانند استفاده کنند .

    وی افزود : متقاضیان نوسازی بافت‌فرسوده هم امکان استفاده از تسهیلات نوسازی بافت را دارند که شامل ۶۰۰ میلیون تومان در چهار کلانشهر تهران ، قم ، مشهد و شیراز در محدوده بافت‌های فرسوده پیرامون حرم‌های مطهر و در سایر محدوده در تهران ۴۵۰ میلیون تومان و در سایر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان با نرخ سود حدود ۱۱ درصد و سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود حدود ۱۰ درصد است که در تمام این موارد ۱۵۰ میلیون تومان از مبلغ وام با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود . همچنین می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن با مدت زمان بازپرداخت ۲۰ ساله استفاده کنند که نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده از نرخ ترجیحی سود تسهیلات برخوردار خواهد بود .

    آئینی گفت : به منظور ترغیب مردم و سازندگان جهت مشارکت در نوسازی بافت‌های فرسوده پیشنهاد طولانی شدن بازپرداخت تسهیلات ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده معادل نهضت ملی مسکن مورد تایید وزیر محترم راه و شهرسازی رسیده است که به زودی عملیاتی خواهد شد . در مجموع در بخش نوسازی مردمی که مورد حمایت دولت و شرکت بازآفرینی شهری است حدود ۵۰ هزار واحد در دست ساخت است که بیش از ۲۰ هزار واحد از این تعداد در هفته دولت و دهه فجر امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شوند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

    |

    راهکار رفع معضل این مناطق ، جلوگیری از مهاجرت نیست، چراکه مهاجرت همواره وجود داشته و نمی‌توان کسی را مجبور کرد در جایی که تمایل ندارد ، زندگی کند . راهکار این معضل مدیریت و کنترل آن است که در دهه‌های گذشته این کار انجام نشده است و امروز شاهد گسترش محلات کم‌برخورداریم .

    |

    در برنامه داریم با همت و تلاش بیشتر همه همکاران به ویژه بخش اجرایی و دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار تمامی این پروژه‌ها تکمیل و تحویل مردم ساکن این محلات کشور شود. این افتتاح‌ها موجبات رضایتمندی مردم می شود و نشاط و امید بین ساکنان محلات را در پی خواهد داشت .

    |

    به منظور اطلاع‌رسانی هرچه بهتر به متقاضیان نهضت ملی مسکن ، مقرر کردیم پروژه‌هایی که بیشترین پیشرفت فیزیکی دارند ، نسبت به آماده‌سازی و تجهیز یک واحد به صورت نمونه اقدام کنند .

    |

    تامین منابع مالی واحدهای مسکونی مهر باقیمانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند از طریق صندوق ملی مسکن تکمیل خواهد شد . برخی الزاماتی که صندوق ملی مسکن برای تامین منابع مالی این بخش از پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفته ، بعضاً پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است .

    |

    نظرات کاربران