در حال بارگذاری ...
  • مشکلی در تامین زمین برای ساخت ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن هشتگرد وجود ندارد

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد اعلام کرد : از مجموع بالغ بر ۱۰۰ هزار ثبت‌نام صورت گرفته در طرح نهضت ملی مسکن در هشتگرد، بیش از ۴۰ هزار متقاضی مورد تائید قرار گرفتند و ما قول می‌دهیم برای همه آنها زمین را تامین کنیم .

    عباس قنبری در نشست خبری مشترک با شهردار و رئیس شورای شهر جدید هشتگرد ، در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بزرگ‌ترین شهر جدید کشور ، گفت : تعهد ما برای چهار سال اجرای این طرح ۳۴ هزار واحد است که کلنگ احداث ۱۵ هزار و ۳۰۰ واحد را به زمین زده‌ایم .

    وی افزود : از این تعداد بیش از ۱۵ هزار واحد ، در حال حاضر برای ۶۵۰۰ واحد تامین زمین انجام شده است و کار ساخت واحدها را با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) پیش می‌بریم .

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد اضافه کرد : همچنین ۴۳۰۰ واحد از این تعداد از محل تبدیل مساکن مهر به نهضت ملی مسکن اجرایی می‌شود . علاوه بر این ۲۰۰۰ واحد هم به ارگان‌هایی مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین نیروهای مسلح اختصاص دارد .

    قنبری با بیان اینکه شرکت عمران شهر جدید هشتگرد خود نیز اقدام به شروع ساخت ۲۵۰۰ واحد کرده است ، درباره آخرین وضعیت ساخت مابقی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن که حدود ۱۸ هزار واحد را شامل می‌شود ، عنوان کرد : برای این واحدها نتوانستیم تامین زمین بکنیم و به همین خاطر برای تامین زمین مورد نیاز ، از محل الحاق به محدوده شهری اقدام کردیم که خوشبختانه مصوبه آن هم صادر شده است .

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد اضافه کرد : از مجموع بالغ بر ۱۰۰ هزار ثبت‌نام صورت گرفته ، بیش از ۴۰ هزار  ثبت نام مورد تائید قرار گرفتند که ما قول می‌دهیم برای همه این متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن ، زمین مورد نیاز برای ساخت واحدها را تامین کنیم .




    مطالب مرتبط

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    در بخش بهسازی ، نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ، ساخت ۴۹۰ هزار و ۸۲۸ واحد مسکونی آغاز شده که از این تعداد آغاز و ۲۴۰ هزار و ۳۱۶ واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است .

    |

    از ۴۹۱ هزار و ۴۸۵ واحدی که در دست اجراست به تعداد ۲۴۹ هزار و ۳۰۳ واحد روستایی ، ۲۱۰ هزار و ۹۷۷ واحد شهری و مابقی در سایر پروژه‌ها در دست اجراست که در مراحل پیشرفت فیزیکی مختلفی قرار دارند .

    |

    در طرح نهضت ملی مسکن نیز برای اولین بار واگذاری زمین به‌صورت ویلایی و یک طبقه حیاط دار در شهرهای استان صورت پذیرفت که میزان رضایت مندی بالایی را در سطح مردم ایجاد کرد که تاکنون در سطح استان بالغ بر ۷ هزار قطعه زمین اختصاص یافته‌است .

    |

    برنامه چهارساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در سطح استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد .

    |

    نظرات کاربران