در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۷۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان کاشان طی ۲۰ ماه گذشته

    با هدف حفظ حقوق بیت المال ، ۱۴۷ فقره رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان کاشان انجام پذیرفته که ۴۴ مورد آن با حکم قضایی اجرا شده است . اقدامات انجام شده در این راستا ، صرفه جویی اقتصادی برای تامین ماشین آلات به مبلغ ۵۰۰ میلیون را در پی داشته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد : طی ۲۰ ماه گذشته ۷۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان کاشان به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان رفع تصرف شد .

    مجتبی آراسته با اشاره به اقدامات انجام یافته در راستای رفع تصرف اراضی ملی این شهرستان ، اظهار کرد : با هوشیاری و تلاش های بعمل آمده در اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان ضمن تشدید در حفاظت اراضی ملی و پیشگیری از وقوع تصرفات، احکام قضایی در این رابطه، اجرابی و اراضی ملی به بیت‌المال بازگردانده شده است .  

    وی اذعان داشت : با تلاش و اقدامات بعمل آمده طی ۲۰ ماه گذشته ۷۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان کاشان که بصورت غیرقانونی تصرف شده بود ، رفع تصرف و خلع ید شد .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان با اشاره به اینکه ارزش اراضی رفع تصرف شده جمعاً ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است گفت : این اراضی در شهرهای کاشان ، برزک ، جوشقان ، قمصر ، نیاسر ، طاهرآباد و کامو مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار گرفته بود که با هوشیاری عوامل یگان حفاظت اراضی این شهرستان ، رفع تصرف شدند .

    وی بیان داشت : با هدف حفظ حقوق بیت المال ، ۱۴۷ فقره رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان کاشان انجام پذیرفته که ۴۴ مورد آن با حکم قضایی اجرا شده است . اقدامات انجام شده در این راستا ، صرفه جویی اقتصادی برای تامین ماشین آلات به مبلغ ۵۰۰ میلیون را در پی داشته است .

    وی خاطرنشان کرد : اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان همسو با سیاست گذاری‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی به سرعت عملیات رفع تصرف را با قاطعیت انجام می‌دهد.  




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت : سال گذشته در بحث حفاظت از اراضی و رفع تصرف از اراضی ملی اقدامات بسیار مناسبی از جمله ۶۷ ...

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آنها خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می شود .

    |

    طی یکسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شد و این تیم های عملیاتی و گشت خودرویی نسبت به پیمایش روزانه ، گشت زنی و رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش اقدام کردند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف اراضی ، فوراً ...

    |

    عمده این تصرف‌ها در شهرستان های جیرفت ، عنبرآباد ، قلعه گنج ، فاریاب و کهنوج بوده است .

    |

    نظرات کاربران