در حال بارگذاری ...
  • احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی طی مدت ۴ سال سهم خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن

    از چهار میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال ۴۰ هزار مسکن سهم خراسان جنوبی است که برای تحقق آن همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند . طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های مهم دولت و استان در حوزه اجرایی است و هیچگونه کوتاهی در این زمینه پذیرفته نخواهد بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در سومین جلسه شورای مسکن اعلام شدکه ۴۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی طرح نهضت ملی مسکن طی مدت ۴ سال در خراسان جنوبی احداث می شود .

    سومین جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی به ریاست استاندار خراسان جنوبی و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان (دبیرشورا) و کلیه اعضاء در محل سالن جلسات استاندار و با ۴ دستور کار برگزار شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این جلسه گفت : خراسان جنوبی در سه شاخص نسبت تامین زمین به برنامه ابلاغی ، نسبت متقاضیان تعیین تکلیف شده به کل متقاضیان و نسبت تعداد واحدهای دارای شروع عملیات اجرایی به زمین تامین شده در رتبه دوم طرح نهضت ملی مسکن کشور طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته که تداوم آن نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی همه‌جانبه متولیان است .

    وحید داعی افزود : ۴۰ هزار واحد مسکونی سهمیه خراسان جنوبی در این طرح است که در چهار سال باید به اتمام برسد و از این تعداد ۱۸ هزار واحد در حوزه روستایی و ۲۲ هزار واحد مسکن شهری است . تاکنون ۷۳ هزار و ۹۸۷ نفر درخراسان جنوبی از ابتدای طرح اقدام ملی ونهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد برای ۳۲ هزار واحد تامین زمین صورت گرفته است .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت : در زمینه تسهیلات بانکی برای مرکز استان تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که در این زمینه مشکلی وجود نداردو درمجموع سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن در کشور پیش‌بینی شده که با همه توان باید نسبت به جذب سهمیه استان اقدام کنیم .

    داعی با بیان اینکه از طرح تامین زمین‌های مازاد دولتی تاکنون تعیین تکلیفی صورت نگرفته است توضیح داد : طبق قانون جهش تولید مسکن دستگاه‌ها باید زمین‌های مازاد را برای تامین زمین مورد نیاز طرح واگذار کنند . علاوه براین طبق قانون دستگاه‌های خدمات‌رسان روبنایی و زیربنایی باید برنامه‌ریزی لازم را برای تامین خدمات در سایت‌های نهضت ملی مسکن داشته باشند که با توجه به آغاز عملیات اجرایی تامین آب و برق از مهمترین نیازمندی‌ها است .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه تخفیفات ۳۰ و ۵۰ درصدی پروانه توسط شهرداری و نظام مهندسی ساختمان باید اعمال شود تاکید کرد : با توجه به اهمیت این موضوع که پروژه نباید معطل پروانه بماند ، شهرداری‌ها باید طبق تفاهم نامه فی مابین وزارت کشور و راه و شهرسازی حداکثر ظرف مدت یک ماه نسبت به صدور پیش پروانه ساختمانی اقدام کنند . 

    استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه بیان داشت : از چهار میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال ۴۰ هزار مسکن سهم خراسان جنوبی است که برای تحقق آن همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند . طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های مهم دولت و استان در حوزه اجرایی است و هیچگونه کوتاهی در این زمینه پذیرفته نخواهد بود . طبق آخرین شاخص‌های اعلامی از سوی وزارت راه و شهرسازی، خراسان جنوبی در رتبه دوم طرح قرار دارد ضمن اینکه موقعیت باید حفظ و ارتقا داده شود طرح‌های تشویقی و تنبیهی برای مدیران این حوزه در استان در نظر گرفته خواهد شد.تا این مرحله کار خوب پیش رفته و از مدیران پیشتاز تقدیر می‌شود اما ادامه کار نیازمند همراهی و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های متولی است که باید با اولویت پیگیری شود .

    وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن از طرح‌های کلیدی کشور است گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان زیربنایی و روبنایی با توجه به مصوبات شورای مسکن اقدامات لازم را در جهت تهیه طرح، تامین منابع و اجرای به‌موقع مصوبات در دستور کار قرار دهند .

    لازم بذکر است ارائه گزارش توسط دبیر شورا ، گزارش آخرین وضعیت عملکرد تامین زمین و ارائه گزارش تامین خدمات زیربنایی در سایت‌های نهضت ملی مسکن توسط مدیران عامل شرکت های آب،برق،گاز و مخابرات از جمله دستور کارهای مطرح شده در این جلسه بود .




    مطالب مرتبط

    از مبلغ کل واریز شده مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع نیروی برق استان و مبلغ ۱۶۴ میلیارد تومان به شرکت آب و فاضلاب استان بابت عملیات زیربنایی و اجرای شبکه‌های مورد نیاز است . مجموعاً طی ۱۰ ماه گذشته بالغ بر ۵۵۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به حساب این ...

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    در طرح نهضت ملی مسکن نیز برای اولین بار واگذاری زمین به‌صورت ویلایی و یک طبقه حیاط دار در شهرهای استان صورت پذیرفت که میزان رضایت مندی بالایی را در سطح مردم ایجاد کرد که تاکنون در سطح استان بالغ بر ۷ هزار قطعه زمین اختصاص یافته‌است .

    |

    در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

    |

    واحدهای این مجموعه در پلاک‌های ۳۲۰ تا ۴۰۰ متری ساخته خواهند شد . ساختمان‌ها به صورت سه‌طبقه حیاط‌دار طراحی شده و در هر طبقه دو واحد مستقر می‌شود .

    |

    نظرات کاربران