در حال بارگذاری ...
  • ثبت نام بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن

    منابع وام ودیعه مسکن امسال چهار برابر سال گذشته شده است و امکان پوشش تعداد بسیار زیادی از مستاجران وجود دارد و فعلا متقاضیان واجد شرایط امکان ثبت نام و دریافت وام‌ ودیعه مسکن را دارند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری به نقل از خبرگزاری ایرنا ، بیش از ۱۰۰ هزار نفر متقاضی دریافت وام‌ ودیعه مسکن از ۱۲ خرداد ماه تا شب گذشته در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کردند .

    از ۱۲ خرداد تا شب گذشته (سه‌شنبه ، ۱۷ خرداد) بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند و با پالایش همزمان ، واجدان شرایط برای دریافت وام ودیعه مسکن به‌ بانک‌ها معرفی می‌شوند .

    امسال همچنین محدودیت زمانی در پرداخت وام ودیعه وجود ندارد و در صورت دوام اعتبارات تا پایان سال امکان پرداخت وام وجود دارد .

    برپایه این گزارش ، منابع وام ودیعه مسکن امسال چهار برابر سال گذشته شده است و امکان پوشش تعداد بسیار زیادی از مستاجران وجود دارد و فعلا متقاضیان واجد شرایط امکان ثبت نام و دریافت وام‌ ودیعه مسکن را دارند .

    تفاوت مهم منابع وام اجاره در سال گذشته و امسال

    بر اساس اعلام شورای پول و اعتبار ، ۴۰ هزار میلیارد عدد تخصیص داده شده برای پرداخت وام اجاره مستاجران است . البته سال گذشته این رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان بود اما فقط ۸.۵ میلیارد تومان آن پرداخت شد .

    دلیل اینکه وام‌ ودیعه در سال گذشته به‌طور کامل اختصاص نیافت نیز این بود که فقط از منابع بانک‌ها بود ، اما امسال با تدبیر دولت این رقم از سرفصل اعتبارات حوزه مسکن تامین شده است و به همین دلیل بانک‌ها مقاومتی در پرداخت آن نخواهند داشت .

    ثبت نام وام‌ ودیعه مسکن روز پنجشنبه دوازدهم خردادماه از طریق ثبت درخواست در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی http://saman.mrud.ir شروع شد .

    سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران ، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰ ، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوب و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است . نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت پنج ساله است .

    در سال ۱۳۹۹ ، مبلغ این تسهیلات در تهران ۵۰ میلیون تومان ، در شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان بود .

    در سال گذشته نیز پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن تداوم پیدا کرد و سقف وام ودیعه مسکن در تهران با افزایش نسبت به سال ۱۳۹۹ معادل ۷۰ میلیون تومان و در دیگر کلانشهرها و سایر شهرها نیز به ترتیب ۴۰ و ۲۵ میلیون تومان شد .




    نظرات کاربران