در حال بارگذاری ...
  • کلنگ‌زنی ۱۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد

    نهضت ملی مسکن در همه استان‌ها به خوبی در حال انجام و اجراست و ساخت ۱۵ هزار واحدی که امروز در سطح استان آغاز می‌شود ، نویدی برای اجرای پروژه‌های این طرح طبق زمان‌بندی اعلام شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کلنگ‌زنی پروژه‌ ۱۵ هزار واحد مسکونی و آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن محله ۴۰ منظریه استان چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر کشور انجام شد .

    در مراسم کلنگ‌زنی پروژه ۱۵ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن شهرکرد ، احمد وحیدی وزیر کشور ، محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی ، حسینعلی مقصودی مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری و اکبر نیکزاد ، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، حضور یافتند .

    وزیر کشور در مراسم کلنگ‌زنی ۱۵ هزار واحد مسکونی محله منظریه استان چهارمحال و بختیاری ، نهضت ملی مسکن را یکی از پروژه‌های بسیار مهم دولت سیزدهم دانست و گفت : این طرح توسط دستان پر توان وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انجام شده و مستقیما به طبقات محروم جامعه مرتبط است . نهضت ملی مسکن یکی از تجلیات شعار دولت مردمی مبنی بر خدمت به مردم است .

    وحیدی خاطر نشان کرد : نهضت ملی مسکن در همه استان‌ها به خوبی در حال انجام و اجراست و ساخت ۱۵ هزار واحدی که امروز در سطح استان آغاز می‌شود ، نویدی برای اجرای پروژه‌های این طرح طبق زمان‌بندی اعلام شده است .

    گفتنی است مساحت محله منظریه ۹۶ هکتار و مساحت عرصه مسکونی ۴۴ هکتار است که تعداد جمعیت بهره‌بردار این طرح ۲۶ هزار نفر پیش‌بینی شده است .

    تعداد قطعات مسکونی این پروژه ۳۰۰ قطعه و تعداد واحدهای مسکونی آن ۶ هزار و ۶۰۰ واحد تعریف شده است .




    مطالب مرتبط

    اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    نظرات کاربران