در حال بارگذاری ...
  • اصلاح معماری و الگوهای شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن

    نیاز مردم ، مسئولیت دولت و قانون جهش تولید مسکن ، ایجاد رویکرد جهادی و جدی در سراسر کشور درباره تامین مسکن را ضروری می‌کند و امیدواریم با پروژه‌های در دست انجام ، اقتصاد و اشتغال کشور را رونق بخشیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اصلاح روش‌های شهرسازی و معماری و افزایش کیفیت ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن نسبت به مسکن مهر ، گفت : تا کنون ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که پالایش‌ها تا پایان خرداد به اتمام می‌رسد .

    رستم قاسمی در مراسم کلنگ‌زنی ۱۵ هزار واحد مسکونی در مجتمع چیتگر ضمن تبریک میلاد حضرت امام رضا (ع) و قدردانی از تلاشگران ارتش گفت : توافقی بین وزارت راه و شهرسازی با نیروهای مسلح مبنی بر ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی منعقد شده که طبق توافقات متعدد ، ساخت این واحدها در سراسر کشور توسعه خواهد یافت .

    قاسمی با اشاره به عدم تناسب عرضه و تقاضای مسکن خاطرنشان کرد : نیاز مردم ، مسئولیت دولت و قانون جهش تولید مسکن ، ایجاد رویکرد جهادی و جدی در سراسر کشور درباره تامین مسکن را ضروری  می‌کند و امیدواریم با پروژه‌های در دست انجام ، اقتصاد و اشتغال کشور را رونق بخشیم .

    وی افزود : قانون جهش مسکن همزمان با آغاز کار دولت سیزدهم در مهرماه ابلاغ شد و شامل بخش‌های مختلف از جمله ایجاد سامانه‌های مرتبط ، انجام توافقات با بانک‌ها برای تامین تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و ایجاد صندوق ملی مسکن می‌شد تا بتوانیم بخشی از کمک هزینه‌های اقشار ضعیف را تامین کنیم و منابع خوبی نیز تاکنون به این صندوق اختصاص یافته است . در مسکن مهر تنها تامین زمین برای یک میلیون و ۶۰ هزار واحد توسط دولت انجام شده اما در نهضت ملی مسکن دولت ملزم به تامین همه زمین‌های مورد نیاز بوده که کار بزرگی است و طی این مدت زمین مورد نیاز برای دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد تامین شده است .

    این عضو هیات دولت خاطرنشان کرد : زمین مورد نیاز برای ۴ سال آینده پیش‌بینی شده و اصلاحاتی نیز در بخش‌های مختلف نهضت ملی مسکن نسبت به مسکن مهر ایجاد کردیم . این اصلاحات شامل روش‌های شهرسازی ، معماری و کیفیت ساخت می‌شود . برای مثال در مسکن مهر برای هر یک هکتار ۱۲۷ خانوار در نظر گرفته شده بود اما در نهضت ملی مسکن در هر هکتار  ۵۰ خانوار ساکن می‌شوند .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ثبت نام ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تا کنون گفت : تا پایان خرداد پالایش همه ثبت نام کنندگان تکمیل شده و پیش‌بینی می‌شود ۴ میلیون نفر پالایش شوند .

    قاسمی خاطرنشان کرد : احداث ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده را در دستور کار قرار دادیم که ۵۰ هزار واحد آن در حال ساخت است . بر اساس آمارها یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد در حال ساخت است و این رقم روزانه در سراسر کشور افزایش می‌یابد .

    وزیر راه و شهرسازی گفت : برای تحقق هدف ایجاد ۴ میلیون مسکن ، ساخت واحدها در دو پارت دو میلیونی در دستور کار قرار گرفت . با حمایت‌های مجلس و اعتباری که برای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شده طبق برنامه زمانبندی پیش خواهیم رفت .




    مطالب مرتبط

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی ، در ماه‌های آینده سامانه تامین منابع مالی نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم و به کارگزاری بانک مسکن از سوی صندوق ملی مسکن راه‌اندازی و رونمایی خواهد شد . در این سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن برای جذب منابع عمومی مردم انجام می‌شود .

    |

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    با پیگیری‌های مدیر کل راه و شهرسازی استان ۲۰۰ دستگاه آسانسور به ساختمان‌های مسکن مهر شوشتر توسط وزارت راه و شهرسازی و از محل اعتبارات صندوق ملی مسکن اختصاص یافت . همچنین در این نشست تفاهم‌نامه بین اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و شهرداری شوشتر جهت همکاری‌های لازم برای ...

    |

    یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

    |

    نظرات کاربران