در حال بارگذاری ...
  • تاکید استاندار بوشهر بر تسریع در اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید عالیشهر

    در طرح ملی نهضت مسکن در عالیشهر تاکنون حدود ۱۶ هزار نفر نام‌نویسی کرده‌اند که از این مجموع حدود ۷۰۰۰ نفر حایز شرایط اولیه شدند و بیش از ۳۰۰۰ نفر نیز به تایید نهایی رسیدند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار بوشهر بر پیگیری و سرعت بخشیدن به پروژه طرح نهضت ملی مسکن در عالیشهر تاکید کرد .

    احمد محمدی‌زاده در بازدیدی که همراه با مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر جدید عالیشهر انجام داد ، با اشاره به اهمیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن ، گفت : باید مسائل مربوط به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در عالیشهر با سرعت بیشتری در دنبال شود . بدون تردید با تسریع در روند اجرایی یا مراحل اداری پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد تحمیل هزینه‌های نامتعارف ناشی از طولانی شدن پروژه‌ها به مردم نخواهیم بود .

    استاندار بوشهر از پیگیری و جدیت مجموعه شرکت عمران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهر جدید عالیشهر و دیگر دستگاه‌های مربوطه در استان در خصوص مباحث مربوط به پروژه‌های نهضت ملی مسکن قدردانی و بر ساماندهی اقدامات لازم جهت تسریع در اجرای پروژه‌های این حوزه تاکید کرد .

    محمدی زاده با بیان اینکه بازدید مستمر از پروژه طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفته است ، گفت : شرکت‌ عمران و بنیاد مسکن باید برای به سرانجام رساندن طرح نهضت ملی مسکن اهتمام ویژه داشته و هرچه سریع‌تر وضعیت پروژه‌های باقی‌مانده را مشخص کنند . در برخی از پروژه‌ها کندی در پیشرفت پروژه‌ها دیده می‌شود که برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها باید تدابیر لازم هر چه زودتر اندیشیده شود .

    استاندار بوشهر تاکید کرد:  با توجه به کمبود منابع آب در استان در طراحی و اجرا به گونه‌ای اقدام شود تا از آب‌های بلااستفاده جهت تامین بخشی از منابع آب جهت مصارف فضای سبز ، شست‌وشو و دیگر موارد مورد، توجه قرار گیرد .

    وی با بازدید از سایت صنعتی فاز ۶ خواستار تکمیل هر چه سریعتر این ناحیه شد و در ادامه از محله گلبهار واقع در فاز سه دیدن و به افزایش اجرای نمونه محله گلبهار در تمامی نقاط شهر تاکید کرد .

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر نیز در این بازدید گفت : سهم شهرهای جدید عالیشهر و نایبند از طرح نهضت ملی مسکن به ترتیب ۶۰۰۰ و ۲۰۸۴ واحد است .

    جهانبخش تل اشکی ادامه داد : در گام نخست عملیات اجرایی ۳۶۶۴ واحد در عالیشهر آغاز شده است که از این تعداد ۶۸۱ واحد به صورت کارگزاری بنیاد مسکن ، ۲۶۳۵ انعقاد تفاهمنامه با رهاورد سازندگی آزادگان (رسا) ، ۶۸ واحد توسط شرکت عمران شهر جدید عالیشهر و مابقی نیز به صورت واگذاری به شرط ساخت ساخته خواهد شد .

    مدیرعامل شرکت عمران عالیشهر اظهار کرد : در طرح ملی نهضت مسکن در عالیشهر تاکنون حدود ۱۶ هزار نفر نام‌نویسی کرده‌اند که از این مجموع حدود ۷۰۰۰ نفر حایز شرایط اولیه شدند و بیش از ۳۰۰۰ نفر نیز به تایید نهایی رسیدند .




    مطالب مرتبط

    اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    نظرات کاربران