در حال بارگذاری ...
  • ساخت چهار میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن در دو مرحله انجام می‌شود

    در نهضت ملی مسکن ما باید زمین‌های ۹۹ ساله و تقریبا رایگان را در اختیار مردم قرار دهیم در حالی که در مسکن مهر چنین تعهدی وجود نداشت . نکته دیگر اینکه ما باید سهم هر استان را در نهضت ملی مسکن تعیین کنیم که امروز سهم هر استان کاملا مشخص است . امروز یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی را در دست اجرا داریم و انشاءالله تا شهریورماه امسال ۱۰۰ هزار واحد آن تحویل خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از ۵ میلیون نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود ۴ میلیون نفر واجد شرایط باشند ، اعلام کرد : ساخت ۴ میلیون واحد در دو مرحله و طی ۴ سال انجام می‌شود که به‌زودی آغاز ساخت ۲ میلیون واحد مرحله اول تکمیل می‌شود .

    رستم قاسمی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی بیش از ۳۸۰۰ واحد در طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان گفت : ما در سطح کشور بر اساس نیازهای مردم قانون جهش تولید مسکن توافق شد که ۴ میلیون مسکن ظرف ۴ سال ساخته شود که برای این کار نیاز به برنامه‌ریزی بود که مسائل مالی و پشتیبانی‌های لازم را فراهم کنیم . این نوع اقدامات انجام شد و امروز ما در سامانه نهضت ملی مسکن ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار ثبت‌نامی داریم که ممکن است یک میلیون نفر از آنها پالایش شوند اما مابقی قطعا کسانی هستند که ما باید برایشان مسکن بسازیم .

    قاسمی اضافه کرد : در نهضت ملی مسکن ما باید زمین‌های ۹۹ ساله و تقریبا رایگان را در اختیار مردم قرار دهیم در حالی که در مسکن مهر چنین تعهدی وجود نداشت . نکته دیگر اینکه ما باید سهم هر استان را در نهضت ملی مسکن تعیین کنیم که امروز سهم هر استان کاملا مشخص است . امروز یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی را در دست اجرا داریم و انشاءالله تا شهریورماه امسال ۱۰۰ هزار واحد آن تحویل خواهد شد .

    وی ضمن اشاره به حجم عظیم کاری که ظرف چند ماه گذشته در این زمینه صورت گرفته است ، در عین حال آن را ناکافی دانست و عنوان کرد : ما باید سریعا به سقف ۲ میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور برسیم تا بتوانیم در دو بخش ۲ میلیونی تا پایان دولت تعهداتمان را انجام دهیم . نزدیک به ۷۰ درصد زمین‌های مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن (از کل ۴ میلیون) در بانک زمین ما ثبت شده است و آماده بارگزاری است . بقیه زمین‌های مورد نیاز هم یا در شورای برنامه‌ریزی و یا در کمیسیون ماده ۵ در دست بررسی است . برنامه‌مان این است که زمین مورد نیاز برای ۴ میلیون مسکن را به‌زودی تعیین تکلیف کنیم .

    وزیر راه و شهرسازی درباره کم و کیف اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اصفهان هم اضافه کرد : حدود ۶۰، ۷۰ درصد زمین‌های مورد نیاز این طرح در استان هم امروز تهیه شده است ولی ما باید هر چه سریع‌تر کل زمین‌های مورد نیاز را تهیه کنیم .

    وی با اشاره به مشکلات ناشی از بیکاری انبوه‌سازان در کشور ، مسکن را پیشران اقتصاد کشور توصیف کرد و گفت : برنامه ما این است که هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی ۲ میلیون واحد مسکونی را شروع کنیم . بخش خصوصی هم باید پای کار بیاید . ما الان ۲۰۰ هزار واحد مسکونی به صورت خودمالکی داریم که وام را به آنها داده‌ایم و از معافیت مالیاتی هم استفاده می‌کنند و خودشان در حال ساخت واحدها هستند و طبق تعهدی که به ما داده‌اند ، ظرف ۱.۵ سال تمام می‌کنند .




    مطالب مرتبط

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار کرمانشاه مصوبه شورا را در خصوص الحاق اراضی پشته کش به ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت : در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان ویژه بررسی موارد شهرستان کاشان ، طرح تفکیکی ...

    |

    نظرات کاربران