در حال بارگذاری ...

تاکید بر اقدام فعالانه شهرداری‌ها در زمینه متقاعدسازی مردم برای مشارکت در نوسازی بافت‌های فرسوده

مالکان می‌توانند در دوران جا به جایی و ساخت از ودیعه اسکان موقت استفاده کنند که مبلغ آن ۴۵ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه است و علاوه بر آن از محل تسهیلات ویژه نوسازی به عاملیت بانک مسکن ، وام‌هایی در نظر گرفته شده که مبلغ آن در شهرهای مختلف متفاوت است اما در همه آنها مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به صورت صفر درصد و بدون سود بانکی است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جریان سفر به شهرهای بادرود ، نطنز و قمصر در استان اصفهان بر متقاعدسازی مردمی و تهیه بسته‌های تشویقی شهرسازانه برای تسریع نوسازی بافت‌های فرسوده تاکید کرد .

محمد آیینی در این سفر به همراه اعضای کمیسیون عمران مجلس شوای اسلامی و رحمت‌الله فیروزی‌پور نماینده حوزه انتخابیه شهرستان‌های بادرود ، نطنز و قمصر از پروژه‌های بازآفرینی محلات هدف این شهرستان بازدید کرد .

همچنین آئینی در این سفر با شهرداران ، دهیاران و مسوولان محلی بادرود، نطنز و قمصر نشست‌های جداگانه برگزار کرد و به بررسی مسائل ، مشکلات و موانع موجود برای تسریع در نوسازی این مناطق پرداخت .

آئینی در این نشست‌ها از شهرداران خواست تا با ارایه تخفیفات ویژه در بافت‌های فرسوده از جمله تخفیف ۱۰۰ درصدی در صدور پروانه ساخت و نیز تسریع در صدور مجوزها، مالکان و سازندگان را به نوسازی بافت‌های فرسوده تشویق کنند .

به گفته آئینی مالکان می‌توانند در دوران جا به جایی و ساخت از ودیعه اسکان موقت استفاده کنند که مبلغ آن ۴۵ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه است و علاوه بر آن از محل تسهیلات ویژه نوسازی به عاملیت بانک مسکن ، وام‌هایی در نظر گرفته شده که مبلغ آن در شهرهای مختلف متفاوت است اما در همه آنها مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به صورت صفر درصد و بدون سود بانکی است .

معاون وزیر راه و شهرسازی نقش مردم و متقاعدسازی آن‌ها برای نوسازی بافت‌های فرسوده را بسیار مهم و گام نخست در این امر برشمرد و گام دوم را  فراهم کردن فضای تشویقی برای توسعه‌گران و انبوه سازان عنوان کرد . به گفته او بسته تشویقی مورد نظر باید به گونه‌ای باشد که برای سازندگان توجیه اقتصادی نوسازی در بافت‌های فرسوده را ایجاد کرده و آن‌ها را از ورود به بازارهای سرمایه‌ای موازی باز دارد .

وی در بخشی از دیگر از سخنان خود از راه‌اندازی نهضت بهسازی معابر خاکی خبر داد و خواستار این شد که شهرداری‌ها مشخصات معابر خاکی محلات هدف را به شرکت بازآفرینی شهری ارایه کنند تا اعتبار لازم برای بهسازی و آسفالت معابر خاکی فراهم شود و طی سه سال آینده تمام معابر خاکی محلات هدف بهسازی شوند .

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه از بافت فرسوده و بازار قدیمی نطنز بازدید کرد و در دیدار اختصاصی با شهردار و اعضای شورای و مدیران شهرداری نظنز در خصوص راه کارهای شتاب بخشی به نوسازی بافت فرسوده نطنز به بحث و گفتگو پرداخت .




مطالب مرتبط

از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

|

در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

|

شهرهایی که اکنون از رتبه بالایی در نوسازی بافت‌های فرسوده برخوردارند ؛ عمدتا شهرهایی هستند که شهرداری‌های آن‌ها در زمینه نوسازی مسکن بسیار فعال هستند از جمله شهرداری تهران که آمار نوسازی آن نسبت به سال گذشته سه برابر شده است .

|

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از پروژه‌های بازآفرینی خانه تاریخی سرتیپ امینی سدهی ، دوشنبه بازار و سراهای محله در دست ساخت شرکت در محله‌های جوی‌آباد و وازیچه خمینی شهر بازدید و سپس در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان خمینی‌شهر در محل فرمانداری این شهرستان شرکت کرد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سی‌وسومین نشست ستاد بازآفرینی استان البرز با حضور دکتر آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ...

|

نظرات کاربران