در حال بارگذاری ...
  • تشکیل جلسه کارگروه ویژه شناسایی ساختمان های پر مخاطره و ناایمن در استان قزوین

    سازمان نظام مهندسی ، شهرداری ، سازمان استاندارد و سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی نیز به صورت مستمر وضعیت ساختمان‌ها را رصد کرده و شاخص‌های مهم ایمنی ساختمان‌ها را بررسی می‌کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه کارگروه ویژه شناسایی و بررسی ساختمان‌های بلند مرتبه و ساختمان‌های مهم شهری پر مخاطره و ناایمن ، در استان قزوین ، تشکیل شد .

    در این جلسه ، رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین بر توجه همه جانبه به بررسی و غربالگری ساختمان‌های بلند مرتبه و ساختمان های مهم شهری تاکید کرد .

    رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین در این‌باره گفت : شناسایی ساختمان‌های ناایمن ، شناسایی مخاطرات ، غربالگری و تهیه ماتریس فوریت و اهمیت برای ساختمان‌ها از اهداف تشکیل این کارگروه ویژه است .

    عبدالرزاقی بیان داشت : نحوه نظارت، طراحی و اجرا ، نقص فنی ، فرونشست ها ، اشکالات مهم ایمنی ، داشتن پایان کار ، رعایت موارد ایمنی در مواقع بحران و تهیه شاخص های ایمنی برای برج ها هم در زمان ساخت و هم در زمان بهره برداری از مهم ترین نکات علاج و پیشگیری از بحران در این غربالگری است . از سال ۹۲ تا کنون تیم نظارت عالیه با همکاری سازمان نظام مهندسی تشکیل شده و به صورت مسمتر از پروژه ها بازدید انجام می‌دهد .

    وی افزود : سازمان نظام مهندسی ، شهرداری ، سازمان استاندارد و سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی نیز به صورت مستمر وضعیت ساختمان‌ها را رصد کرده و شاخص‌های مهم ایمنی ساختمان‌ها را بررسی می‌کنند .

    در این جلسه پیشنهادات و نظرات اعضای کارگروه جهت اجرایی نمودن شرح وظایف کارگروه و ارزیابی خطر در آنها ارائه و در خصوص مخاطرات حادثه خیز در ساختمان‌های بلند مرتبه و ساختمان‌های مهم شهری بحث و تبادل نظر شد .

    گفتنی است این جلسه با حضور نمایندگانی از دفتر فنی استانداری ، سازمان نظام مهندسی ، اداره پدافند غیرعامل استانداری ، اداره کل مدیریت بحران استانداری ، شهرداری قروین ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ، اداره کل استاندارد و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی  و انجمن شرکت‌های تاسیساتی و ساختمانی استان در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی پونک برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    در بازنگری این مباحث موضوعاتی که این بار برای ما بسیار حائز اهمیت است توجه به محیط‌زیست و مدیریت انرژی در ساختمان است . این توجه به حدی است که در ویرایش‌های جدید سایر مباحث مقررات ملی و کنترل ساختمان به‌ویژه مباحثی که در حوزه تأسیسات ساختمانی هستند ضرورت مدیریت مصرف انرژی ...

    |

    با تلاش‌های بعمل آمده بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ پروانه اشتغال بکار جدید صادر شده و میزان ارتقا، تمدید و صلاحیت جدید پروانه اشتغال بکار در این مدت، افزون بر ۶ هزار و ۴۰۰ مورد بوده است .

    |

    ساختمان‌ها به ویژه چند طبقه‌ها باید ادواری بررسی شوند و مالکان برای حفظ امنیت ساختمان‌های خود می‌توانند از ظرفیت این مهندسان استفاده کنند .

    |

    در صورت‌ عدم اصلاح موارد ، تخلف مهندسین مربوطه به شورای انتظامی ساختمان نظام مهندسی ساختمان معرفی می‌شوند و پایان کار برای آن ساختمان‌ها صادر نخواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نشست هم‌اندیشی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با نمایندگان سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ...

    |

    نظرات کاربران