در حال بارگذاری ...

نقش شهرداران در فعال شدن ستادهای بازآفرینی شهری تقویت شود

درصدد هستیم با حمایت وزیر راه و شهرسازی ظرف سه سال تمام معابر خاکی محدوده‌های مصوب بازآفرینی شهری با مشارکت شهرداری‌ها بهسازی و آسفالت شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر فعال شدن ستادهای بازآفرینی شهری استان‌ها و شهرستان‌ها ، گفت : نقش شهرداران به عنوان دبیران ستادهای بازآفرینی جهت برگزاری و پیگیری مصوبات جلسات مهم است و با فعال شدن ستادهای بازآفرینی شاهد کاهش مشکلات خواهیم بود .

سارا فلاحی ، نماینده مردم ایلام ، ایوان ، چرداول ، سیروان ، ملکشاهی و مهران در مجلس شورای اسلامی با محمد آئینی ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران دیدار و گفت و گو کرد .

در این نشست وضعیت محدوده‌های هدف بازآفرینی حوزه انتخابیه مورد بررسی قرار گرفت و فلاحی به تشریح وضعیت معابر شهرهای ایلام ، ایوان ، چرداول ، سیروان ، ملکشاهی و مهران پرداخت و خواستار مساعدت دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار جهت بهبود اوضاع در این زمینه شد .

معاون وزیر راه و شهرسازی در این دیدار ضمن تقدیر از توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موضوع بازآفرینی شهری گفت : درصدد هستیم با حمایت وزیر راه و شهرسازی ظرف سه سال تمام معابر خاکی محدوده‌های مصوب بازآفرینی شهری با مشارکت شهرداری‌ها بهسازی و آسفالت شود .

بنابراین لازم است شهرداران شهرهای مذکور اطلاعات و مختصات معابر مورد نظر را برای بازسازی در سامانه‌های مربوطه بارگذاری کنند تا برنامه‌ریزی مقتضی انجام شود .

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود : در بسیاری از شهرها و حوزه‌های انتخابیه ، این موضوع به خاطر عدم پیگیری مناسب و نیز نبود اطلاعات دقیق و کارشناسی ، موجب اخلال در روند انجام امور گشته است .

شهرهای ایلام ، آسمان‌آباد ، ارکواز و ایوان مجموعا دارای ۲۳۷ هکتار سکونتگاه غیررسمی و ۵۸۸ هکتار بافت فرسوده هستند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

|

نگاه مثبت دولت سیزدهم به بازآفرینی شهری فضای خوبی برای فعالیت در این حوزه به وجود آورده و در گام نخست سه موضوع اصلی معیشت، بهداشت و اشتغال در محلات کمتر برخوردار مورد توجه قرار گرفته است .

|

طبق آخرین اطلاعات اخذ شده از دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری استان‌ها (ادارات کل راه و شهرسازی) تاکنون ۲۸ استان شامل ۲۴۹ شهر و ۱۸۳۸ محله (۶۷۴ محله با گونه سکونتگاه غیررسمی ، ۸۹۱ محله با گونه بافت فرسوده و ۲۷۳ محله با گونه بافت تاریخی) اقدام به ارسال برنامه اقدام مشترک بازآفرینی ...

|

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران باید پیشگیری لازم را با اولویت در بافت‌های ناکارآمد شهری مورد توجه جدی داشته‌ باشند . مجموع توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و منابع سازمان پیشگیری و مدیریت بحران با منابع و پتانسیل‌های بالقوه ستادهای ملی ، استانی و شهرستانی شهری پایدار در قالب ...

|

تفاهم‌نامه نوسازی مردمی مسکن در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرهای قائم‌شهر به تعداد ۳۲۴۰ واحد ، ساری ۴۶۰۱ واحد ، آمل ۳۵۰۷ واحد ، بهشهر ۲۰۰۱ واحد ، بابلسر ۱۵۹۰ واحد ، نکا ۷۱۳ واحد، فریدون‌کنار ۳۱۱ واحد مبادله شد . سهمیه استان مازندران برای نوسازی بافت فرسوده در ...

|

نظرات کاربران