در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی ۲۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن استان همدان در آینده نزدیک

    ۱۲۱ هزار نفر متقاضی در سطح استان داشتیم که از این تعداد ۳۵ هزار نفر تاکنون واجد شرایط بودند و تا ۱۵ تیر ماه ۱۷ هزار نفر نیز تعیین تکلیف خواهند شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اسبق اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : به زودی شروع عملیات اجرایی ۲۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان انجام خواهد شد .

    عزیزاله یوسفی با ارائه گزارش عملکرد چهار ماهه خود در آیین تکریم و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد : در هفته های آتی  ۵۰۰ واحد مسکن در تویسرکان ، ۳ هزار و ۲۰۰ واحد در نهاوند و ۵۰۴ واحد در رزن کلنگ زنی خواهد شد .

    وی ادامه داد : ۱۲۱ هزار نفر متقاضی در سطح استان داشتیم که از این تعداد ۳۵ هزار نفر تاکنون واجد شرایط بودند و تا ۱۵ تیر ماه ۱۷ هزار نفر نیز تعیین تکلیف خواهند شد .

    یوسفی با اشاره به جذب ۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی عنوان کرد: از مجموع ۲۲۲ میلیارد تومان منابع ملی و استانی توانستیم ۶۰ درصد آن را جذب نماییم . اعتبارات در حوزه راهسازی ، مساکن ملی و بازآفرینی شهری ۳۵ میلیارد تومان بود که با اضافه نمودن ۲۰ میلیارد تومان توانستیم ۵۵ میلیارد تومان قیر جذب نماییم .

    وی با اشاره به اقدامات خود در حوزه شهرسازی و معماری گفت: تهیه طرح جامع ۳ شهر تویسرکان ، اسدآباد و همدان به اتمام رسیده و نقشه های پایه ۵ شهر نیز آماده شده است . فرآیند مناقصه تهیه طرح بافت تاریخی همدان انجام شده و انتخاب مشاور در آینده صورت خواهد گرفت .




    مطالب مرتبط

    برنامه چهارساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در سطح استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد .

    |

    با تلاش‌های بعمل آمده ۳۰ هکتار زمین در یک مکان مناسب مشخص شده است و مراحل نهایی تایید برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را طی می کند که در این رابطه جلسات کمیته کارشناسی و چندین جلسه شورای مسکن شهرستان برگزار شده است .

    |

    در روستای طغرود قم نیز ۲۰۰ هکتار جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دارشدن افراد بومی منطقه در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گرفته است . ۲۸۴ هکتار نیز در شهر جعفریه برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن استان قم اختصاص یافت .

    |

    در نشست‌های امسال که به صورت فصلی برگزار می‌شود ، استان‌های کشور به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند که در مرحله اول از مدیران ۷ استان منطقه یک کشور دعوت شده که برای هم‌فکری و هم‌افزایی در خصوص تأمین زمین و سایر موضوعات مربوط به حوزه املاک و حقوقی در سازمان ملی زمین و مسکن حضور یابند .

    |

    امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت ، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم .

    |

    نظرات کاربران